Ansim Gustavam Andersonam pēc nedēļas paliks tikai 15 gadu, bet viņš jau kļuvis par divkāršu medaļnieku Eiropas jauniešu programmēšanas olimpiādē. Turklāt šogad kā pirmais no Latvijas viņš izcīnīja zeltu. Ansis nemācās Rīgas Valsts 1.ģimnāzijā, no kuras ierasti nāk daudz IT talantu, bet gan Saldus novada Druvas vidusskolā, kas arī var lepoties ar senām programmēšanas apguves tradīcijām. Brīvajā laikā Ansis aizraujas ar zinātniskās fantastikas grāmatām, veido savu mājaslapu un spēlē klarneti Saldus mūzikas skolas orķestrī.

Saruna ar Ansi Gustavu Andersonu un viņa programmēšanas skolotāju, vienu no Latvijas komandas vadītājiem šā gada Eiropas jauniešu programmēšanas olimpiādē, Normundu Svētiņu.

Šajās dienās Ansim kopā ar skolotājiem vēl trīs skolēniem no Latvijas vajadzēja atgriezties no Gruzijas, kur bija plānota olimpiādes norise. Bet Covid pandēmijas dēļ dalībnieku ceļš veda tikai līdz Pirmajai programmēšanas skolai Rīgā.

„Visi sagāja vienā telpā, mūs filmēja ar divām kamerām, ierakstīja datora ekrānu, visu laiku bija jābūt vienam pieskatītājam. Daudz ko darīja, lai pārliecinātos, ka nešmaucas. Pamatīga ņemšanās!” aizvadītās divas olimpiādes dienas raksturo Ansis Gustavs Andersons. Katru dienu četrās stundās bija jāatrisina trīs uzdevumi.

„Uzdevumi bija labi, tikai par vienu palika sajūta, ka tas ir mazliet sasteigts. Burtiski bija jāzina vienas spēles stratēģija. Neviens to nezināja un nedabūja vairāk par 40 punktiem no 100,” viņš piebilst.

Ar programmēšanu Ansis sācis aizrauties vasarā pirms piektās klases, kad mācījies Pampāļu pamatskolā un atbraucis uz nometni Druvā, ko rīkoja Kurzemes jauno programmētāju skola.

„Bija vienkārši jātaisa spēle. Es neuztaisīju neko pārlieku labu, bet dabūju veicināšanas balvu – piecus eiro! Un tad man radās motivācija programmēt!” viņš smejas.

Šis stāsts uzjautrina arī blakus sēdošo Anša skolotāju Normundu Svētiņu, jo tieši pēc šīs nometnes viņš pamanīja puikas lielo apdāvinātību.