Sākoties vasarai, aktīva koncertsezona sākas arī mūziķiem, jo bez tradicionālajiem koncertiem notiek arī daudzi pilsētas svētki un festivāli. Koncertdabība joprojām ir mūziķu galvenais ienākumu avots, bet pēdējos gados papildus ienākumus viņi gūst arī no mūzikas klausītājiem, kas izmanto tādus straumēšanas servisus kā „Spotify”, „Apple Music”, „Youtube”, „Tidal” un citus.

Jauniešu vidū visā pasaulē vispopulārākā straumēšanas vietne ir „Spotify”, bet gados vecākā paaudze, kas mūziku kādreiz klausījās lentās, kasetēs, vinila platēs un diskos, priekšroku dod „Youtube” platformai. Mūzikas kritiķis un jaunā tiešsaistes medija "lasi.lv" galvenais redaktors Jānis Žilde stāsta, ka atšķiras arī klausītāju muzikālā gaume un par to liecina mūzikas straumēšanas topi.

Latvijas Radio "Pieci.lv" programmu vadītāju un mūziķi Martu Grigali sastopu radio studijā. Viņa stāsta, ka jaunos mūzikas albumus prezentē digitālajā vidē un pati ir aktīva „Spotify” lietotāja.

Latvijas Radio "Pieci.lv" programmas direktors Kārlis Kazāks stāsta, ka straumēšanas vietnes internetā Latvijas mūziķi aktīvāk izmanto pēdējo trīs, četru gadu laikā un tā ir arī papildus iespēja pelnīt ar radošo darbu.

Mūzikas kritiķis Jānis Žilde vērtē, ka straumēšanas platforma „Spotify” pirms 10 gadiem radīja revolūciju – ieviešot abonēšanas maksu par satura lietošanu, mūzikas ieraksti vairs nav jālejupielādē un jāglabā datorā, samazinājusies arī nelegālo jeb pirātisko vietņu izmantošana.