Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn saņēmis 220 patērētāju sūdzības par finanšu pakalpojumiem. Tas ir par 30% mazāk nekā gadu iepriekš un vienīgā joma, kur sūdzību skaits nedaudz palielinājies, ir apdrošināšana. PTAC iesniegtas 23 patērētāju sūdzības, galvenokārt par apdrošināšanas atlīdzības lielumu un izņēmuma gadījumiem, kurus apdrošināšanas polise nesedz. Pēdējos gados visstraujāk augošā apdrošināšanas joma ir veselības apdrošināšana.

PTAC pārstāve Sanita Gertmane vērtē, ka apdrošināšanas līgumi ir sarežģīti, tajos iekļauti gan vairāki izņēmuma gadījumi, gan patērētāja pašriski, arī iedzīvotāji slinko ar līgumu lasīšanu un tie ir galvenie iemesli, kāpēc rodas domstarpības ar apdrošināšanas kompānijām.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds Kristīna Pētersone stāsta, ka patērētāju un apdrošinātāju sūdzības tiek izskatītas 90 dienu laikā. Pērn saņemtas 35 sūdzības, visvairāk – 16 ir par KASKO apdrošināšanu, uz pusi mazāk par īpašuma un ceļojumu apdrošināšanu. Pērn 21 patērētāju sūdzība noraidīta, piecas apmierinātas daļēji vai pilnībā. Visbiežāk ombuds lemj par diviem gadījumiem – ja apdrošinātājs atsakās izmaksāt atlīdzību vai klientu neapmierina atlīdzības lielums.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins stāsta, ka pēdējos gados situācija ar apdrošināšanas līgumiem Eiropā uzlabojas, jo apdrošinātājiem jāpiedāvā patērētājiem arī īsi līgumu varianti.

Sūdzības, kas saistītas ar OCTA apdrošināšanu, izskata Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, bet pretenzijas par citiem apdrošināšanas veidiem var iesniegt arī elektroniski, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas mājas lapā, sadaļā ombuds.