Sešus gadus pēc sabiedrības pievērstās uzmanības Rīgā beidzot plānots likvidēt lielākos veco riepu krājumus Starta ielā Čiekurkalnā. Vēl vairākās vietās nobrauktās riepas ir iznīcinātas, palīdzot sērkociņiem, nevis stingriem vides sargiem. Valsts institūcijas lēš, ka tikai zināmas vien Latvijā ir ap 500 tūkstošiem pamestu riepu, bet nelegālie krāvumi nemaz nav apzināti. Tikmēr, pērkot jaunas riepas, daļēji maksājam arī par veco utilizēšanu, taču bez maksas tās pieņem reti, turklāt kā īpašu dāvanu autobraucējiem.

Nākamā mēneša sākumā no Starta ielas divām adresēm Čiekurkalnā, Rīgā tiek solīts izvest pēdējās no tur savulaik tūkstošiem tonnu uzkrātajām riepām. Par nelegālo kalnu uzzinājām pirms sešiem gadiem, un tagad Rīgas dome un Valsts vides dienests teritoriju atbrīvošanas panākumus dala uz pusēm. Riepas aizvāc atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums "AJ Power Recycling", un tiek solīts, ka pēc sadalīšanas granulās no tām taps sporta laukumu un ceļu segumi.

Rīgas domes vides komitejas priekšsēdētāja Selīna Vancāne no "Par!"/"Progresīvo" frakcijas apgalvo, ka tik lielu riepu problēmu galvaspilsētā vairs nav.

Valsts vides dienesta Atkritumu aprites departamenta direktors Atis Treijs apgalvo, ka stingru kontroļu rezultātā vēsturiskie riepu krājumi no desmit tūkstošiem tonnu pirms sešiem gadiem samazinājušies līdz pieciem tūkstošiem tonnu. Ja lēšams, ka viena vieglās mašīnas riepa sver desmit kilogramu, tad tikai vides sargiem zināmas un nepienācīgi apsaimniekotas ir vēl ap pusmiljons riepu. To krājumi strauji mazinās, jo valsts nu jau liek savākt 85 procentus riepu no tā apjoma, ko katru gadu laiž tirgū.

Vai katrā garāžā varbūt nebūtu vecu riepu, ja tā sauktās ražotāju atbildības sistēmas mūsu valstī darbotos ne tikai uz papīra. Proti, valsts nosaka pienākumu ražotājam un tirgotājam uzņemties atbildību, ka viņa pārdotā riepa tiks pienācīgi utilizēta dzīves beigās. Pircēji par to daļēji samaksā, jau apaujot savus auto. Taču iespējas no vecām riepām atbrīvoties bez maksas ir reti, turklāt tiek pasniegtas kā īpašas akcijas. Biedrības "Zaļā brīvība" vadītājs Jānis Brizga ir pārliecināts, ka riepu nozarē vēl ir daudz darāmā.

Pirms kāda laika bijusi ideja riepu biznesā ieviest depozīta sistēmu līdzīgi kā tas ir ar daļu taras, kad pircējs jau sākumā samaksā pilnu cenu par riepu utilizāciju, taču tālāk par prātošanām ar šo domu nav tikts.