Šovakar saruna par meitenēm un sievietēm, kuras gatavas iet jauno tehnoloģiju ceļu. Šis ir ceļš uz vienlīdzību sabiedrībā, kurš izrādās nelīdzens un grumbuļains. Mūsu šī vakara viešņai ir labi padomi tā bruģēšanai. Uzklausām nevalstiskās organizācijas “Riga TechGirls” valdes locekli Annu Andersoni.

Sarunā šaudāmies uz visām pusēm, jo Anna ir daudzpusīga personība. Mēs runājam gan par tehnoloģijām un meitenēm un sievietēm tajā, mēs runājam arī par apģērbu zīmolu, mēs runājam arī par jaunuzņēmumiem un arī par mūziku, kā nu nē, jo Anna muzicē. Savulaik viņas balss skanēja grupā "Hospitāļu iela". Viņa atklāj, ka nedaudz ir arī mācījusies spēlēt ģitāru. Bet Annas mīļalais instruments ir basģitāra. Tas basa īpašās vibrācijas dēļ.

"Fiziskās darbības un mentālās darbības ir tās dažreiz apvienotas lietas un dažreiz atšķirīgas. Tas mentālais laiks, jebšu domas, par ko es daudz domāju, tās tiešām ir tādā plašā lokā," atzīst Anna Andersone. "Es esmu iesaistījusies “Riga TechGirls" kustībā un ļoti aktīvi domāju par to, kā atbalstīt sievietes tehnoloģiju jomā. Tajā pašā laikā man ir savs uzņēmums. Jā, tas ir apģērbs, bet tas ir vairāk saistīts ar attiecībām un attiecību veidošanu. Un tad man ir arī ģimene."

Anna atzīst, ka ir kaut kādi laika posmi, kad vairāk laika velta tieši “Riga TechGirls" tehnoloģiju jautājumiem, un sievietēm tehnoloģijās, un tad ir atkal posmi, kad vairāk koncentrējas uz citiem jautājumiem.

"Pārslēgšanās no vienas lietas uz otru dod daudz enerģijas, ja vienā lietā, teiksim, iet grūtāk, buksē kaut kas, neizdodas, tad otra dod spēku," uzskata Anna Andersone.

Stāstot par sievietēm tehnoloģijās viņa min, ka tieši sievietes bijušās tās, kas veidojušas pirmos programmēšanas algoritmus. Pagājušā gadsimta 70.-80.gados, kad datori sāka parādīties cilvēku ikdienā, mērķtiecīgi tika veidota kampaņa, ka ar tehnoloģijām strādā vīrieši "sausiņi", mazliet īpatnēji cilvēki.

"Šobrīd visa pasaule cenšas situāciju vērst par labu un sievietes vairāk iesaistīt, jo skaidrs, kā nākotne būs tehnoloģiska un sievietēm tur ir jābūt," norāda Anna Andersone.

Turklāt ir pierādīts, ka "patiešām labākus produktus rada komandas, kurās ir dažādi cilvēki un līdz ar to arī sievietes var šo dažādību ienest".