Komponists Valdis Zilveris bijis Latvijas Nacionālā teātra muzikālās daļas vadītājs no 1995. gada līdz šī gada jūnijam, bet šobrīd ir Latvijas Radioteātra skaņu režisors. Viņš komponē un veido aranžējumus dziedošo aktieru ansamblim „Greizais ratiņš”, saņēmis Teātra balvu kā labākais komponists dramatiskajos teātros.

Līdztekus teātra mūzikai Valdis Zilveris regulāri raksta arī citos žanros un ir viens no pirmajiem latviešu komponistiem, kurš pievērsies elektroakustiskajai un elektroniskajai mūzikai. Vairāki viņa darbi atskaņoti mūzikas festivālos ārzemēs – Baltijas mākslas festivālā Dānijā, Mančestras modernās mūzikas festivālā un Franča Šūberta festivālā Vīnē. Vēl kā 2. kursa studentu Valdi sadarboties aicināja Ventspils Tautas teātris – bija arī izrādes, kurās viņš pats piedalījās kā mūziķis. Valdis burtiski saindējās ar teātri, tam ziedots viss radošais mūžs – radīta mūzika visiem Latvijas profesionālajiem teātriem, arī Radioteātrim un daudziem Televīzijas uzvedumiem.

Izrādās, ka šī Valdim Zilverim ir atgriešanās Latvijas Radio, viņš te strādājis deviņdesmitajos gados un kopā ar Ingu Saksoni vadījis raidījumu "Elektroniskie dialogi". 

"Man ir tāda sajūta, ka esmu atgriezies. Tikai, protams, tagad ir daudz vairāk darbam un pavisam savādāks darbs, un daudz interesantāks. Kaut gan es ar lielu prieku atceros elektronisko dialogus, kurus mēs vadījām kopā ar Ingu Saksofoni no "Klasikas"," stāsta Valdis Zilveris.

"Es brīnišķīgi jutos atgriezies Radio, jo šeit ir brīnišķīgs kolektīvs un aura. Es te pat labāk jūtos kā komponists, jo mūzika ir ļoti smalka enerģētiska lieta, un apkārtējiem apstākļiem un atmosfērai ir jābūt harmoniskai, tā lai varētu strādāt ar šīm smalkajām enerģijām mūzikā. Radio mājā šī aura un šī pozitīvā enerģija ir."

Arī iepriekš Valdis Zilveris ir daudz rakstījis mūziku Radioteātrim, vai ir atšķirība starp mūziku, ko raksta tradicionālajam teātrim, un mūziku Radioteātrim? 

"Būtībā ir. Radioteātris ir daudz grūtāks teātris, nekā teātris uz skatuves, jo klausītāji ir gan pozitīvi momenti, gan ir tādi varbūt mīnuss momenti, jo ir jāpanāk ar gatavo radioteātra darbu, lai klausītāj redz savā iztēlē šo te bildi," vērtē Valdis Zilveris. "Viņš klausās tikai ar ausīm, ar sirdi, un es pat domāju, ka radioteātrī emocijas ierakstos ir pat daudz vairāk jādabū iekšā agrāk lentā, tagad datorā, lai klausītājs izjūt darba un materiāla emociju. Es domāju, ka arī aktieriem ir mazliet savādāka runas un aktiermeistarības tehnika.

Ja cilvēks atnāk uz teātri, ļoti daudz ko nozīmē bilde, kurā viņi redz aktieri, vizuālo pusi. Radioteātrī tas viss ir aktieriem, komponistam ar skaņām."

Valdis Zilveris atklāj, ka viņam svarīgs kāda skaņu režisora teiktais - galvenais ir dabūt emociju ierakstā.

Viņš arī stāsta, ka mūsdienās ne visas skaņas, kas nepieciešamas ierakstam, pieejamas interneta datu bāzēs. Strādājot pie jaunā Radioteātra iestudējuma "Tūlīt paliks labāk", kurš skanēs 5. un 6. novembrī, bijušas lielas problēmas atrast Rīgas Centrālās stacijas atmosfēru. 

"No fonotēkas un ierakstiem, teiksim, citu valstu atmosfēra galīgi nederēja, jo gan valoda tur ieskanas, gan intonācijas. Aizgāju uz Rīgas centrālo staciju un rakstīju," bilst Valdis Zilveris.