Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs publicējis aptaujas datus, kas liecina, ka 60% sabiedrības neuzticas masu medijiem. Šīs aptaujas dati ir visai krāsā pretstatā ar, piemēram, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pavasarī pasūtītās aptaujas datiem. Pētījums veikts par uzticēšanos sabiedriskajiem medijiem, un tas liecina, ka Latvijas TV uzticība augusi no 70 – 75%, Latvijas Radio no 85 – 85%.
Alberts Jodis, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra vadītājs, skaidro, ka veidot interneta aptauju par masu mediju objektivitāti radusies pēc vairākām publikācijām internetā par šo jautājumu. Cilvēkiem jautāts, kuriem masu medijiem viņi uzticas vairāk. Piedāvātie atbilžu varianti bijuši: prese, radio, televīzija un internets vai neuzticos. Jodis atzīst, ka nav varējis iedomāties, ka tik liels respondentu skaits izvēlēsies atbildi neuzticos. Tāpēc tiks veikta padziļināta pārbaude, lai saprastu šādu cilvēku attieksmi un kas to izraisījis.
Jodis uzskata, ka viņa kompānijas veiktajā aptaujā, kas bija pieejama sociālajos tīklos, piedalījušies cilvēki, kas aptaujās nepiedalās regulāri un brīvi pauž viedokli. Alternatīva aptauja. Savukārt socioloģisko pētījumu kompānijām ir izveidojusies gadiem stabila respondentu datu bāze.
Rīgas Stradiņa Universitātes asociētā profesore Anda Rožukalne atzīst, ka uz publiskotajiem datiem jāskatās kristiski, bieži vien šādas nelielas aptaujas izmanto mārketinga interesēs, konkrētiem mērķeim, šeit nav skaidrs, kāds ir mērķis šai aptaujai, ko darīt ar datiem.
Latvijas sociologu asociācijas valdes priekšsēdētāja Oksana Žabko bilst, ka organizācijām, kas profesionāli darbojas, dati tik būtiski neatšķiras. Viņa skaidro, kā tiek veikti socioloģiskie pētījumi un ka socioloģisko pētījumu firmas Latvijā ir apvienojušās asociācijā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
1. Apskatiet inbox barometra aptauju par partiju reitingiem 12. saeimas vēlēšanās tur pat matemātiski parēķinot skaidrs, ka skaitļi grābti no gaisa vai zīsti no pirksta.
2. Mani kā saeimas deputātu kandidātu, pirmo Kurzemes sarakstā no manas partijas pērkamais žurnālists Ansis Bogustovs nelaida uz Kurzemes raidījuma ierakstu, pamatojoties uz mistiskām aptaujām par 5% popularitātes barjeras pārvarēšanu un NEPLP lēmumu. Tādējādi tika pārkāptas manas konstitucionālās un pilsoniskās tiesības. Pirms raidījuma bija atbraucis arī "kurators-inspektors", kurš aizbrauca tūlīt pēc tam,kad pārliecinājās, ka neakceptētie raidījumā netiks ielaisti.
3. Lai arī esat mans iecienītākais radiokolektīvs dažreiz pārraidēs pārsteidz atrautība no reālās dzīves un tēmu virspusējā apskate. To varētu novelt uz ierobežotu laiku, zvanītāju uztraukumu vai nepietiekamu sagatavotību. Protams arī uz cilvēkiem nepieciešamo,raidījumu pozitīvo, rožaino tendētību.
4. Paaiciniet mani uz kādu raidījumu, par rūpēm par dabas aizsardzību, cilvēku dzīves un darba apstākļiem, politologiem vai ekspertiem karu jautājumos un es apsolos aizbāzt aiz jostas cilvēkus ar visaugstākajām izglītībām šajos jautājumos. Jūsu nelaime ir tā, ka šie uzaicinātie parasti ir augstus amatus ieņemoši, labas algas saņemoši no piezemētas dzīves atrauti personāži.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X