Valsts SIA "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" par 3,37 miljoniem eiro atjaunojusi Gaujas–Daugavas kanālu Ādažu novadā, informēja Zemkopības ministrijā. Savukārt laivu nomas pakalpojumu sniedzēji aģentūrai LETA atzinuši, ka atjaunotajam kanālam ir labs potenciāls piesaistīt laivotāju interesi.

Ministrijā norādīja, ka Gaujas–Daugavas kanāls būvēts laika posmā līdz 1903. gadam. Pēdējo reizi kanāls atjaunots 20. gadsimta 80. gados un 90. gadu sākumā.

Kāpēc šāds projekts īstenots, atklāj VSIA "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" valdes priekšsēdētājs Roberts Dilba.

Atjaunotais 3142 metrus garais kanāls, pa kuru laivošana pēdējās desmitgadēs bija ļoti apgrūtināta vai nebija iespējama, ir Gaujas-Daugavas ūdensceļa sākumposms, pa kuru no Gaujas var nokļūt Daugavā, bet tālāk pa Buļļupi iespējams aizpeldēt līdz Lielupei. Tagad pa iekšējiem ūdensceļiem iespējams nokļūt, piemēram, no Valmieras līdz Jelgavai.

Cik svarīgā ir šāda kanāla izbūve, vai varbūt tā var kaitēt videi, vērtē ģeoloģijas doktors, Latvijas Universitātes ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātes docents Jānis Lapinskis.

Iespējās kanālu izmantot laivošanai vērtē piedzīvojumu organizācijas "Lūzumpunkts" vadītājs Māris Lazdiņš.