Nereti satiksmes dalībnieki dusmojas cits uz citu: riteņbraucēji pārmet autovadītājiem agresivitāti, autovadītāji velosipēdistiem - neparedzamību. Lai uz ceļa visi justos droši, izstrādāts ieteicamais apsteigšanas intervāls. Par to, kā autovadītāji šo drošās telpas principu ievēro, apsteidzot mazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus, Ceļus satiksmes drošības direkcija (CSDD) kampaņas “Tuvāk NĒ!” ietvaros pārliecinājās īpašā eksperimentā, ar dronu sekojot velosipēdistam dažādos ceļu satiksmes posmos.

Eksperimenta gaitā īsā laikā nofilmētas vairāk nekā 200 dažādas situācijas, kas ļauj secināt, ka apdzīvotās vietās 1 metra drošas telpas intervālu ievēro lielākā daļa jeb 71 % no visiem novērotajiem autobraucējiem. Bēdīgāka aina paveras ārpus apdzīvotām vietām, kur tikai 44 % ievēro 1,5 metru intervālu, kaut arī tieši tur bīstamība un potenciālās negadījumu sekas būtiski pieaug.

Raidījumā Pēcpusdiena par akciju plašāk stāsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Jānis Aizpors.

Viedokli izsaka aktīvs velobraucējs Oto Ozols, viņš piedalās ikdienā satiksmē kopā ar bērnu, un Drošas braukšanas skolas pārstāvis Edmunds Ozolnieks.