Pagājušajā nedēļā tika pasniegta „Latvijas Dizaina gada balva 2019”. Tā atspoguļo plašo spektru, kādā strādā Latvijas dizaineri - ne tikai veidojot galda, krēsla vai lampas dizainu, bet arī komunikācijas kampaņas, mobilās lietotnes un daudz ko citu. Plašāk par vienu no radošajām industrijām - dizaina jomu.

Latvijas Dizaina gada balva tiek pasniegta jau trešo gadu. Tā ļauj ne tikai noteikt labākos dizainerus, bet pievērst arī sabiedrības uzmanību dizainam. Viena no konkursa organizētājām – dizainere Inguna Elere – uzsver, ka konkursam iesniegtos darbus vērtēja starptautiska žūrija.

Pirmo vietu konkursā ieguva kampaņa #esesmuintroverts. Kampaņa pārstāv komunikācijas dizainu, un par to stāsta ilustrāciju autors Reinis Pētersons un tekstu autore Anete Konste.

Latvijas Mākslas akadēmijas profesore Inguna Elere stāsta, ka pēdējos gados pēc industrijas pieprasījuma augstskolā nākušas klāt jaunas dizaina specialitātes – produktu, iepakojuma un grafikas, kā arī interjera dizains. Par dizaineru augsto līmeni liecina arī sasniegumi pasaulē.

Ar radošajām industrijām, tai skaitā dizaina jomu, strādā arī LIAA. Eksporta veicināšanas nodaļas vecākā projektu vadītāja Zane Biteniece stāsta, ka LIAA mērķis, organizējot nacionālo stendus un tirdzniecības misijas, ir palīdzēt atrast sadarbības partnerus ārvalstīs. No 2016. līdz šī gada martam LIAA īstenoja starptautiskās konkurētspējas veicināšanas programmu, kurā piedalījās arī radošo industriju pārstāvji un produktu attīstībai izmantoja apmēram 4,8 miljonus eiro. 

Pērn decembrī izveidots Latvijas Dizaina centrs, kas apvienos dažādas institūcijas, piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Radošo industriju biznesa inkubatoru. Centra mērķis ir izveidot Latvijas Dizaina stratēģiju 2020. gadam.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.