Drīz Latvijas mediju telpā var iestāties klusums, jo vīruss apdraud arī to. Mediju lielākos ienākumus veido reklāmas. Tām jūtami samazinoties, Latvijas medijiem trūkst līdzekļu pastāvēšanai un sabiedrības informēšanai par svarīgo. Tāpēc mēs uzrunājam valdību cerībā pēc atbalsta, aicinām uzņēmējus izvietot reklāmas Latvijas medijos un Tevi – abonēt, pirkt vai vienkārši atbalstīt iecienītos medijus klausoties radio, skatoties TV un lasot ziņas," teikts Latvijas Žurnālistu asociācijas paziņojumā.

Klusums inficē, tāpēc palīdzi, lai neiestātos klusums medijos, norādīts paziņojumā.

"Primāri ir ievērojamais reklāmas tirgus kritums. Lai gan Latvijā mediji paši pēdējos gados cenšas dažādot ieņēmumus, reklāmas īpatsvars ar vien ir liels. Šādas krīzes iespaidā sitiens ir tik smags, ka daudzi mediji ir kraha priekšā Tas saistās ar atalgojuma samazināšanu, ar darbinieku atlaišanu, ar potenciālu mediju  slēgšanu," situāciju Latvijas medijos rakstoro portāla "Delfi" redaktors, Latvijas Žurnālistu asociācijas valdes loceklis Filips Lastovskis.

Vairāki mediji cīnās, lai darbiniekus neatlaistu un turpinātu piedāvāt sabiedrībai saturu, kas nepieciešams tik ļoti, kā sen nav bijis.

"Esam prasījuši valsts atbalstu un Finanšu ministrijas vadītā darba grupa ir konceptuāli lēmusi par atbalstu. Nezinām, kā tas izvērtīsies Ministru kabinetā, ceram uz sapratni tur," norāda Lastovskis.

Finanšu ministrijas darba grupa ir konceptuāli vienojusies par atbalsta sniegšanu medijiem. Tie varētu būt 2,04 miljoni eiro

"Iecere ir, ka viens miljons eiro tiktu novirzīts Nacionālai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP), kas attiecīgi rīkotu konkursus komerctelevīzijās un radio. Otrs miljons aizietu, ap 600 tūkstošiem eiro esam iecerējuši, ka šo finansējumu varētu novirzīt mediju atbalsta fonda stiprināšanai. Tur projektu veidos vienkāršotā procedūrā atbalstīt drukātos un digitālos medijus un sniegt atbalstu abonētās preses piegādēm un televīzijas un radio programmu apraidei," skaidro skaidro Kultūras ministrijas mediju politikas nodaļas vadītājs Kristers Plešakovs.

Plešakovs norāda, ka gada beigās būs nepieciešams arī atbalsts sabiedriskajiem medijiem, lai tie pilnvērtīgi varētu nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma īstenošanu. Šī brīža aprēķini liecina, ka sabiedriskajiem medijiem papildus būs nepieciešami 1,4 – 1,5 miljoni.

"Šobrīd svarīgi sniegt atbalstu tieši komerciālajiem medijiem, kuriem nav valsts dotācijas" atzīst Plešakovs.

Viedokli izsaka Latvijas Reklāmas asociācijas Valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš skaidro, kā tiks tērēts padomei konkursu rīkošanai paredzētais miljons. Viņš norāda, ka svarīgi ir rūpēties par mediju vides daudzveidību un šobrīd ne tikai nodrošināt informatīvi analītiskos materiālus, bet arī izklaidi.