Cilvēki ceļu satiksmē kļuvuši daudz iecietīgāki, pamanot operatīvo transportu ar ieslēgtām bākugunīm un skaņas signāliem, dod ceļu, tomēr ir situācijas, kad autovadītāji nezina vai piemirsuši, kā rīkoties, ja tuvojas operatīvais transports. Lai situāciju uzlabotu Valsts policija izsludinājusi iepirkumu par informatīvo kampaņu par operatīvo transportlīdzekļu dalību ceļu satiksmē.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Ceļu policijas bataljona komandiera vietnieks Jānis Parādnieks uzskata, ka

kampaņa nepieciešama, jo šoferi nedaudz piemirsuši, kā rīkoties, kad tuvojas operatīvais transports, it sevišķi, ja ir runa par transporta kolonnu ārpus pilsētas.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Transporta nodrošinājuma departamenta vadītājs Egils Lapiņš atzīst, ka šoferu uzvedību uz ceļa, tuvojoties operatīvam transportam, var vērtēt pozitīvi un problēmas nav izplatītas, bet ir atsevišķas situācijas, kad būtu vēlama no autovadītājiem saprotošākā attieksme, kā arī, lai darbības nebūtu haotiskas vai stihiskas.

Kā negatīvu un NMPD transportam bīstamu piemēru viņš min strauju bremzēšanu savā braukšanas joslā pilsētā, kad vadītājs pamana operatīvo transportu savai mašīnai aizmugurē. Savukārt

problēma ārpus apdzīvotām vietām, nesamazinot ātrumu, nobrauc uz nomales, saceļ putekļus un uzrauj akmeņus uz brauktuves, kas rada papildu apdraudējumu.

 Arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Rīgas 2.daļas komandieris Ivo Bendrats vērtē, ka šoferi ir kļuvuši daudz iecietīgāki un dod glābējiem ceļu. Viņš norāda, ka bieži problēmas ir sastrēguma stundās, kad šoferi, vēloties dot ceļu, tomēr neparēķina, ka glābēju auto ir daudz lielāks.