2. martā 1933. gadā Ņujorkā notiek Meriana Kūpera filmas „Kingkongs” pirmizrāde.

Tuvojās filmas fināls. Gandrīz seši tūkstoši skatītāju, kas 1933. gada 2. martā bija pulcējušies Ņujorkas koncertzālē Radio City Music Hall, uz milzīgā ekrāna vēroja, kā gar debesskrāpja Empire State Building sānu augšup virzās tumša figūra. Pret milzu debesskrāpi pat šis kāpējs izskatījās mazs. Pērtiķis Kongs, kādus desmit metrus augumā, sagūstīts Indijas okeāna salā un atvests uz Ņujorku, lai izrādītu viņu kā "Astoto pasaules brīnumu". Konga sagūstītāji viņu nodēvējuši par karali Kongu - king Kong. Taču Kongs izjaucis viņu plānus - viņš izmucis, pats sagrābis gūstekni - aktrisi Annu Derrovu - un nu ar savu laupījumu rāpjas pasaules augstākās ēkas smailē.

Tuvojas četri aeroplāni, ložmetējnieki gatavojas atklāt uguni. Lūk, blondā Anna milzīgajā melnajā ķetnā. Zālē dzird nopūtas, ne viena vien skatītāja iztēlojas aktrises Fejas Rejas vietā sevi, tur - galvu reibinošajā augstumā, milzīgā briesmoņa cieši, bet tomēr saudzīgi turētu. Bet, lūk, Kongs uzmanīgi noliek sievieti un izslienas cīņai. Aeroplāni pikē. Viens pielido par tuvu, tiek satverts aiz spārna un liesmodams gāžas lejup. Sākumā šķiet, ka lodes Kongam neko nespēj nodarīt, taču - nē - uz milzeņa krūtīm parādās asinis. Lūk, viņš sagrīļojas, kustības kļūst gausākas, spēki viņu acīmredzot pamet. Kongs vēlreiz satver ķetnā Annu - cik viņa graciozi tirina perfektās kājiņas... Tās ir atvadas. Nezvērs noliek skaistuli. Atkal uzlidojums. Kongs satver kaklu, vēl brīdi turas pie torņa smailes un tad - krīt...

Pie Annas steidzas viņas glābējs - brašais jūrnieks Džeks Driskols. Lejā uz ielas pūlis apstājis milzu pērtiķa līķi. Cauri policistu ķēdei tiek izlaists vīrs, kurš sevi dēvē par Karlu Denemu. "Nu, Denem," bilst policijas virsnieks, "aeroplāni viņu piebeidza!" - "O, nē - ne jau aeroplāni! Skaistule bija tā, kas nogalināja briesmoni," atbild Denems. Vēl kopskats ar Kingkonga ķermeni, tad satumsums un uzraksts "Beigas". Ir noslēdzies režisora Meriena Kūpera filmas "Kingkongs" pirmais seanss.

Meriena Kūpera radītais milzu pērtiķis Kingongs ir atradis paliekamu vietu pasaules izklaides industrijas tēlu galerijā. Un ne tikai tāpēc, ka Kingkonga prototips ir arhetipisks pasaku briesmonis, kuru iemīl skaistule, un ar kuru tāpēc labprāt identificējas skatītāju auditorijas vīrišķā daļa. Kingkonga tēla simbolika aptver arī modernā cilvēka un pirmatnējās dabas attiecības. Stāsts par Kingkongu atklāj, cik patiesībā neaizsargāta ir daba, kad tā nonāk saskarsmē ar moderno civilizāciju, šo kaprīzo skaistuli, kura gatava nogalināt, lai īstenotu savas iegribas.