"Opel" nu jau vairāk nekā 100 gadus ir viens no zināmākajiem Eiropas auto zīmoliem. Pirmais automobilis firmā, kas nes tās dibinātāja Ādama Opeļa vārdu, tika izgatavots 1899. gada 21. janvārī.

Reiz no kāda paziņas dzirdēju stāstu par viņa draugu, autoservisa īpašnieku, kurš ik vecgada vakaru uzsaucot tostu par godu vecajam labajam Ādamam Opelim, jo, raugi, kamēr "Opel" rūpnīcas ražojot to, ko tās ražojot, viņam un viņa servisam darba netrūkstot. Un šis ne tuvu nav vienīgais ne sevišķi glaimojošais stāsts, kas dzirdēts par firmas "Adam Opel" automašīnām. Tomēr nu jau vairāk nekā simts gadi pagājuši kopš 1899. gada 21. janvāra, kad pirmais opelis pameta Riselsheimas rūpnīcu, un viss liecina par to, ka arī nākotnē automašīnas ar zibens šautru emblēmā turpinās ripot pa Eiropas un pasaules ceļiem.

Krietnais Hessenes atslēdzniekmeistars Ādams Opelis spēja pārdesmit gados padarīt savu vecā govju kūtī ierīkoto šujmašīnu darbnīcu par vadošo šujmašīnu un velosipēdu ražotāju Vācu ķeizarvalstī. Tomēr firmas dibinātājs nepiedzīvoja brīdi, kad viņa dēli pievērsās automašīnu ražošanai. Pēc ne sevišķi sekmīgiem pirmajiem gadiem 1913. gadā bija par Vācijas autoindustrijas līderis.

Pagājušā gadsimta 20. gados labi nostādītais vācu uzņēmums piesaistīja varenā amerikāņu koncerna "General Motors" uzmanību, un 1931. gadā Ādama Opeļa mantinieki bija tikuši pie 33 miljoniem dolāru, savukārt General Motors – pie 100% firmas Adam Opel akciju. Amerikāņu ieguldījumi izrādījās ļoti nozīmīgi pēc Otrā pasaules kara, kad daļa no rūpnīcām bija sagrautas, bet daļu Padomju Savienība pievāca kā kara reparācijas un ar "Opel:  iekārtām Krievijā sāka ražot moskvičus. Pagājušā gadsimta 70. gadu sākumā opelis jau atkal sacentās par līdera pozīcijām Vācijas tirgū.

Bet kā tad ar opeļa slikto slavu? Vai, būdams tik nekvalitatīvs, šis auto būtu izdzīvojis cauri gadu desmitiem? Skaidrojums laikam gan meklējams apstāklī, ka nu jau vairāk nekā pusgadsimtu Vācijas ekonomisko auto klasē Opel nākas konkurēt ar ļoti spēcīgu sāncensi – "Volkswagen". Un allaž kādā kritiskā aspektā folksvāgeni izrādījušies pārāki. 60. gadu sākuma "Opel Kadett" daudzējādā ziņā bija pārāks par slaveno "Volkswagen Beetle", taču vienā ziņā zaudēja – tas acīmredzami ātrāk padevās korozijai.

Savukārt nākamajā desmitgadē "Volkswagen" startēja ar ļoti veiksmīgo "Golf", un tam "Opel" īsti nevarēja piedāvāt cienīgu alternatīvu. Tā nu auto zīmolam, kurš joprojām nes Ādama Opeļa vārdu, nācies samierināties ar mūžīgā iedzinēja pozīciju.