2011. gada 5. oktobrī 56 gadu vecumā no vēža mirst informāciju tehnoloģiju giganta "Apple" līdzdibinātājs Stīvs Džobss.

"Nāve – tas ir labākais dzīves izgudrojums," vairākus gadus pirms savas aiziešanas mūžībā teicis informāciju tehnoloģiju giganta "Apple"  līdzdibinātājs Stīvs Džobss, viena no vadošajām personībām datoru industrijā. Viņš kopā ar draugu Stīvu Vozņaku 1976. gadā nodibinot "Apple" un izlaižot mājas datoru "Apple" II sekmēja mājas datoru izplatību. Stīvs Džobss bijis "Pixar" animācijas studijas izpilddirektors, bet, kad to iegādājās volta disneja kompānija, viņš kļuva par tās lielāko akcionāru, bet kā "Apple"  izpilddirektors viņš oficiāli saņēma vienu dolāru lielu algu gadā.

Un tad pienāca 5. oktobris, kad pasaule uzzināja, ka savās mājās Palo Alto pilsētā pulksten trijos dienā miris Stīvs Džobss. Oficiālais nāves iemesls – viņš mira no elpošanas apstāšanas, ko izraisījis aizkuņģa dziedera vēzis, kas bija strauji izplatījies. Stīvam Džobsam  vēzi konstatēja jau 2003. gadā, viņš bija pārcietis vairākas sarežģītas operācijas, kas deva cerības uz veselības uzlabošanos. Cerībām nepiepildoties un veselības stāvoklim pasliktinoties, 2011. gada augustā Džobss savas "ābolu kompānijas" vadību uzticēja vietniekam Timam Kukam.

Pasaule Stīvu Džobsu atceras kā "Apple" radītāju. Viņa vizuālais tēls gadiem bija nemainīgs un pat tie, kuri nelieto "Apple" un neseko līdzi tehnoloģiju pasaulei, atcerēsies, ka Stīvu Džobsu raksturo viņa ikoniskais stils, ko izcēla melnā bītlene, kuras autors bija japāņu modes mākslinieks Isejs Mieake (Issey Miyake), kurš radījis ne tikai melno bītleni, bet arī uzņēmuma "Sony" korporatīvās uniformas.

Tas notika 1981. gadā, kad Stīvs Džobss bija lūdzis japāņu dizainerim izveidot tādu pat uniformas paraugu "Apple" darbiniekiem, bet tie šefa ideju izsvilpa. Ja darbinieku uniformas ideja izgāzās, tā vietā Džobss sev pasūtīja melnās bītlenes – adītus džemperus ar augsto apkaklīti, ko viņš valkāja ikdienā, gan arī vilka brīžos, kad pasaulei prezentēja jaunākos sava uzņēmuma tehnoloģiju brīnumus. Zinātāji teic, ka viņam varētu būt šo apģērba gabalu ap simtu.

Pats Džobss savulaik atklāja, ka bītlenes viņam piegādātas tik daudz, ka tās pietiktu līdz mūža galam. Un, jāteic, ka tieši tā tas arī notika.

Džempera cena tolaik bija 175 dolāri, tā nav ātrās modes vērtība, līdz ar to norāda uz kvalitāti un zīmola vērtību, tikmēr Stīvs Džobss, velkot viena veida apģērbu, bija atvieglojis sev izvēli tam, kā parādīties korporatīvajā vidē. Lieki piebilst, ka pēc Stīva Džobsa nāves melnās bītlenes pārdošanas apjomi strauji pieauga un tās tirdzniecībā bija pieejamas līdz 2017. gadam.

2021. gadā tirdzniecībā nonāca pārveidota šīs japāņu modes mākslinieka bītlenes versija, kuras cena nu jau bija sasniegusi 270 dolāru atzīmi. Stīvs Džobss teicis, ka laimes noslēpums nav dzīšanās pēc vairāk, bet gan prasme attīstīt spēju izbaudīt mazāk.

Starp citu, vēl pirms nāves Stīva Džobsa prombūtnes laikā katru reizi, kad "Apple" radās problēma, darbinieki to sāka risināt ar vārdiem "Ko Stīvs Džobss darītu šajā situācijā?". Džobss gan pats šādu pieeju īsti neesot atzinis, sakot, ka "mēs nevaram pieņemt lēmumus, vienmēr balstoties uz pagātnes pieredzi". Tā vietā viņš iedrošinājis savus darbiniekus darīt to, kas… ir jādara. Iespējams tieši tāpēc viņa savulaik radītā un vadītā kompānija ir neapturama arī pēc Džobsa nāves.