Aptuveni seši ar pusi tūkstoši skolēnu mācās speciālajās internātskolās, un to skaits ik gadu pieaug. Valsts politika ir bērnu ar īpašām vajadzībām integrēšana vispārējās skolās, tomēr redzams, ka arvien bērni migrē pa dažādu administratīvo teritoriju internātiem. Pašvaldības norāda, ka vispārējās skolas speciālo programmu licencēšanā neesot pietiekami aktīvas, tāpēc internātiem neesot alternatīvas. Tam nepiekrīt atbildīgā ministrija, kas norāda, pašlaik no nedaudz vairāk, nekā 700 izglītības iestādēm, aptuveni 400 skolas ir licencējušas vismaz vienu šādu programmu. Pēc „sistēmas bērnu” ierakstiem, šodien šos jautājumus pārrunās arī atbildīgās Saeimas komisijas. Cik pamatoti valsts ieteic bērniem speciālās izglītības programmu un cik ļoti veicina integrāciju vispārizglītojošās skolās?