Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


"Mūsdienās domēnvārds vairs nav tikai tehniska nianse, lai strādātu mājas lapa un e-pasts, tā ir uzņēmuma un produkta digitālā identitāte. Ar domēnvārdu nodrošinām un veidojam produkta digitālo identitāti, kā arī aizsargājam to, lai citi nesāktu pelnīt ar otra pūliņiem," raidījumā Kā labāk dzīvot atzīst NIC.LV pārstāve Dana Ludviga.

Tā gluži nav aksioma, bet ļoti iespējams, ka katra indivīda, sociālas kopas, uzņēmuma un pat valsts sociāli ekonomiskais veiksmes stāsts sākas ar veiksmīgu publiskā tēla izstrādi un tā pasniegšanu virtuālajā telpā. Tikai 59% Latvijas uzņēmumu ir izveidojuši sev interneta mājas lapu, apsteidzot vien tādas valstis kā Bulgāriju un Rumāniju. Tāpēc raidījumā Kā labāk dzīvot skaidrojam, kā veidot un aizsargāt sava uzņēmuma digitālo identitāti. Raidījuma viesi: digitālā mārketinga speciālists Artūrs Mednis un Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļas NIC.LV pārstāve Dana Ludviga.

Reālā dzīvē ir uzņēmuma reģistrs, digitālā vidē – domēnvārdu reģistrs. Tūlīt, kā jau sāk reģistrēt uzņēmumu reālajā dzīvē, vajadzētu uzreiz domāt par domēnvārda reģistrāciju, skaidro Ludviga.

Artūrs Mednis norāda, ka jaunie uzņēmēji jau pirms sava uzņēmuma reģistrācijas, apsverot tā nosaukumus, skatās, vai ir brīvi domēnvārdi. Viņš pat iesaka vienlaicīgi vai pat pirms uzņēmuma reģistrācijas uzreiz arī reģistrēt domēnvārdu. Tāpat Mednis iesaka reģistrēt izvēlēto domēnvārdu arī tajās valstīs, kur domā strādāt.

Ludviga bilst, ka uzņēmēji aizmirst laicīgi reģistrēt domēnvārdu. Tā ir izplatīta prakse.

Mednis analizē, ka mūsdienas sociālā tīkla profils ir pat būtiskāks, nekā mājaslapa. Var nebūt mājas lapa, bet domēna adresi vajadzētu reģistrēt, jo arī biznesa sarakstē labāk lietot savu domēna vārdu. Sociālie tīkli ir būtisks mārketinga instruments, arvien vairāk uzņēmuma mājaslapas cilvēki apmeklē tieši no sociālajiem tīkliem.