Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Sadzīves tehnikas ražotāju industrija jau kādu laiku dzīvo ar devīzi “Salūza? Pērc jaunu!” Attīstītajās valstīs patērētājs seko šai formulai, bet praktiskais latvietis tomēr vēlas neremontējamo remontēt. Tāpēc raidījumā Kā labāk dzīvot skaidrojam, vai sadzīves tehnikas remonts ir pūļu, laika un naudas vērts. Viedokli izsaka Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācija Eduards Tenis un „Verners DE” veikalu tīkla mazumtirdzniecības vadītājs Aivis Kļaviņš.

Sadzīves tehnikai garantijas laiks ir divi gadi, pēc garantijas uzskata, ka tai jākalpo 7 – 10 gadus. Tad īsti vairs nav jēgas labot. Taču katru reizi ir jāizvērtē, cik liels ir defekts un kādas būs labošanas izmaksas.

Ražotājs ir ieinteresēts, lai cilvēks vairāk pirktu. Speciālisti iesaka izvēlēties zināmu zīmolu, tas ir uzticamāk un drošāk.

Nav tā, ka visu ražo tikai sliktāku. Ražotājs cenšas samazināt cenu, izmantojot lētākus materiālus. Patērētājs diktē tirgu – var no pirkt kvalitatīvu un dārgāku tehniku, var nopirkt lētāku un vienkāršāku. Tā ir patērētāja paša izvēle.

Visbiežākais defekts veļas mašīnai ir elektronika.

Daudz atkarīgs arī no tā, ka cilvēks lieto iegādāto sadzīves tehniku: šujmašīnu, kas domāta mājsaimniecībai, nevajag izmantot ražošanā, putekļu sūcēju, kas domāts tikai putekļiem istabā, nevajag lietot domāts būvgružu savākšanai.

Tāpat pirms sadzīves tehnikas iegādes vēlams painteresēties, ko interneta forumos saka lietotāji, konsultēties ar uzticamu tirgotāju.