Šķiet, nopietna cīkstēšanās nākotnē gaidāma par taksometru pārvadājumu biznesu. Satiksmes ministrija izstrādājusi noteikumus, kuru dēļ firma Taxify draud pamest Latvijas tirgu, bet kopbraukšanas idejas virzītāji brīdina, ka Latvija grasās atteikties no tehnoloģiju progresa dāvātajām iespējām klientu labā. Kā zināms, Saeima pagājušajā gadā pieņēma grozījumus likumā, lai Latvija kļūtu atvērtāka dalīšanās ekonomikai. Taču Ministru kabineta noteikumi, kas tapuši šī likuma dēļ, esot pilnīgi pretēji. Par ko ir strīds? Un kas nākotnē sagaida mūs taksometru pārvadājumu jomā? Diskutējam par to šodien Krustpunktā sarunā ar Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktoru Tālivaldi Vectirānu, Saeimas deputātu Edvardu Smiltēnu, Rīgas taksometru parka pārstāvi Anitu Pakalnieci un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktoru Kristapu Somu.

«Taxify» nepametīs Latviju, bet telefonintervijā "Tahify Latvija" vadītājs Juris Krūmiņš kritizē ierobežojumus šoferiem.

Viņš norādīja, ka noteikumi gan nebūs izdevīgi privātpersonām, kas vēlētos piepelnīties ar pasažieru pārvadājumiem, jo viņi būtu neizdevīgākā situācijā, salīdzinot ar taksometru firmām. Piemēram, lai saņemtu licenci, jāiemaksā sociālā nodokļa avansu 130 eiro apmērā mēnesī. Ja cilvēks vēlas piepelnīties dažas stundas nedēļā, tas neatmaksātos, norādīja Krūmiņš.

Savukārt, VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktora vietniece Inese Bindemane uzskata, ka ar jaunajiem noteikumiem, situācija uzlabojas un jaunais regulējums sekmēs taksometru biznesa iziešanu no ēnu ekonomikas.

Saeima pērn septembra beigās galīgajā lasījumā grozīja Autopārvadājumu likumu, ieviešot kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu, kā arī pilnveidojot taksometru un autoostu darbību. Likums definē kopbraukšanu kā pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, kurā ir ne vairāk kā četras pasažieru sēdvietas, kas nav taksometru pakalpojums. Jaunais regulējums stāsies spēkā 1.martā.