Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Būt vai nebūt Rīgā metro? Par šādu iniciatīvu tiek vākti paraksti portālā manabalss.lv Ja ne metro, tad kā citādi risināt satiksmes problēmas Rīgā un nākotnes izaicinājumus? Krustpunktā lielā diskusija par galvaspilsētu un sabiedrisko transportu. Kāda ir tā nākotne, kā integrēt visu iesaistīto pušu intereses? Sarunā piedalās Beāta Dambīte no Rīgas Domes Satiksmes departamenta, RD Attīstības departamenta stratēģijas pārvades vadītāja p.i. Guntars Ruskuls, kustības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis, arhitekts Oto Ozols, transporta eksperts Tālis Linkaits un pilsētplānotājs un sociālantropologs Viesturs Celmiņš.
* Vai Rīgā vajag būvēt metro? Tas varētu izmaksāt daudzus miljardus, kas būtu vairāk nekā valsts gada budžets.
* Kā attīstīt pilsētas infrastruktūru un transporta plūsmas?
* Kā padarīt pilsētu cilvēcīgāku? Gājējs? Velobraucējs? Zaļie un zilie koridori?
* Oto Ozols: "Rīga modelē vairāk mašīnu nākotnē".
* Kā integrēt dzelzceļu pilsētas infrastruktūrā? Kur veidot jaunas pieturas?
* Rīgas un pierīgas transporta sistēma.
* Kādus risinājumus meklēt. Politiskā griba un infrastruktūras izveide.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
Daudzu cieniijamu cilveeku viedoklis ir kategoriski nee.....tostarp arguments ka reis PSRS laikaa buutu iebraukushi 10000 viesstraadnieki....atvainojiet cik no muusu valsts ir izbraukushi cilveeki....
Arguments ka Riga jau nu ir dikti maza....cik no jums ir pabijushi eiropaa lai spriestu vai tik tieshaam Riga ir par mazu prieks metro
Arguments mums jau nav tas 1 milions....jaa nav...bet kaatad ar priekshpilseetaam ?
Nav vairs VEF un RRR , bet galvenos mikrorajonus jau taa kaa vareetu savienot caur Brivibas ielu un brauceeju jau nu netruuktu...
200 milj km....bet cik var izbuvet pazemee cik virzemee km....
Paraak daudz negatiiva....jaa ja tur piedalaas Rigas dome ar Ameriku.....tad nevajag gan
Bet visaa visumaa vareetu taakaa nopietnaak padomaat....ka tik atkla pec 30 gadiem neesam tur pat kur tagad...un trakaak....bet nee nee metro noteikti mums nevajag....ko juus ;)))
2/Pietrūkst norādes pie visām iebrauktuvēm Rīgā, kā var caurbraukt pilsētu neiebraucot Rīgas centrālajā daļā. Laicīgi Jānodublē norādes, lai nepabrauc garām vajadzīgajai nobrauktuvei, virzienam.
3/ Ielu krustojumos jābūt ielu nosaukumu, māju NR. norādēm liela izmēra salasāmiem burtiem jebkurā d/n stundā, lai šoferis nerīdzinieks saprot savu atrašanās vietu.
4/ radīt iespēju piebraukt ar auto un izlaist pasažieri pie jebkuras sabiedriskās vietas: autoostas, stacijas, lidostas, poliklīnikas, slimnīcas, u.tml., kur šodien ir tikai aizliegums un totāla naudas iekasēšana. Bet Rīga pieder mums, tautai, kas veido šo valsti, nevis tikai maksas stāvvietu veidotājiem!
5/ Iztrūkst pārdomāta Brīvības, Čaka ielas šķērsā sab. transporta kustība, lai viss nenotiek tikai braucot caur centru! Pārdomāti pagarināt maršrutus, lai no Purvciema var tikt uz pulkveža Brieža ielu.
6/ Iekļaut dz/c apļveida līniju ap Rīgas centru sab. transporta maršrutā ar viegliem vagoniem, uz Bolderāju, citur. Vācijā trīs vagoni iet kā tramvajs vietās, kur ir dz/c sliedes, un savieno apkārtnes.
7/ Nepataisīt tramvaja sliedes par "svēto govi", ko paceļ virs ceļa braucamās daļas līmeņa, samazinot transporta caurplūdi vai pat sadalot ielu bezjēdzīgā veidā ( Miera iela , Brīvības iela aiz Alfas). Piemērs te var būt Prāgas vecpilsēta.
8/ Izvērtēt PSRS laikos plānotos tranzīta koridorus Rīgai, to atbilstību esošai situācijai un tuvākajai nākotnei, būvēt jaunus pārvadus, kas savieno dažādos pilsētas rajonus, nelienot pazemē.
9/ Veidojot transporta koridorus nelikt gājējam šķēršļus kāpņu veidā, lai staigā pa zemes līmeni.
10/ Vispirms augstāk ieteiktajam veikt pārdomātu valsts attīstības struktūru ar 40 km attālumā jau esošajiem centriņiem, kuriem bieži nav laba ceļu savienojuma, uz ko jau 80 gadu beigās mudināja gan LV arhitekti, gan Eiropas speciālisti. Visi brīdināja nepielaist kļūdas , ar kurām viņi jau bija saskārušies savā pēc kara straujajā attīstībā, ielaižot lielās veikalu ķēdes centrā, iznīcinot savu biznesa interesi ārzemnieku labā.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X