Sezona Opernamā pirms valsts un operas trupas simtgades. Par iecerētajiem jauniestudējumiem, jubilejas koncertiem un sadarbību ar viesmāksliniekiem Kultūras Rondo studijā pārrunājam ar Latvijas Nacionālās operas un baleta valdes locekli Dainu Markovu un Operas direktoru Zigmaru Liepiņu.

“Sāksim sezonu ar svētkiem,” atklāj Daina Markova. 28. septembrī būs pirmizrāde Zigmara Liepiņa operai “Turaidas Roze”.

Latvijas Nacionālā opera un balets 2017./2018. gada sezonā veidos piecus jauniestudējumus - Zigmara Liepiņa operu "Turaidas Roze" ar Kaspara Dimitera libretu, baletu "Dons Žuans" ar Volfganga Amadeja Mocarta un Friderika Šopēna mūziku, Igora Stravinska operu "Izvirtības hronika", Jura Karlsona baletu "Antonija #Silmači" un Gaetāno Doniceti operu "Dons Paskvāle". Atjaunojuma pirmizrādi piedzīvos Džakomo Pučīni operas "Turandota" iestudējums. Sezonas laikā varēs baudīt izcilu viesmākslinieku sniegumu. Viņu vidū būs diriģents Daniels Orens, operzvaigznes Dināra Alijeva, Inga Kalna, Aleksandrs Antoņenko, Luks Roberts, Franko Vasallo, Andreass Bauers un citi.

Vairāki jaunās sezonas notikumi ieskandinās arī tuvojošos Latvijas valsts un arī Latvijas Nacionālās operas trupas simtgadi, kas tiks svinēta 2018./2019. gada sezonā. Tradicionālais Operas festivāls, kas būs jūnijā, skanēs latviešu operas zīme. LNOB atgriezīsies pie pēdējā laikā iestudētām latviešu operām, tās ir operas, kas reprezentē pēdējā laika Latvijas opermūziku.

Simtgades zīmē būs Jura Karlsona baleta "Antonija #Silmači" pirmizrāde. Tāpat LNOB dosies apmaiņas viesizrādēs ar Igaunijas Nacionālo operu. Savukārt martā noslēgsies izsludinātais operas libretu konkurss.

Tāpat LNOB gaidāms pasaules pirmiestudējums baletam “Dons Žuans”, kuru veidos starptautiska komanda.

Runājot par Igora Stravinska darbu "Izvirtības hronika", Zigmars Liepiņš atzīst, ka operas repertuārā trūkst 20. gadsimta mūzikas, pārsvarā ir romantiskā, tāpēc ir izvēlēts iestudēt šo darbu, kurš Latvijā nekad nav iestudēts.

Atskatoties uz aizvadīto sezonu, Zigmārs Liepiņš min operas “Fausts” iestudējumu, kas bija lieliska veiksme no dažādiem viedokļiem skatoties. Arī operas “Karmena” iestudējumu, kas konstraversāls iestudējums, ārpus no tradicionālām robežām, kuras šai operai uzstāda.