Raidījumā Zināmais nezināmajā interesējamies, vai var lidot videi draudzīgi un kā aviācijas nozare var samazināt kaitīgo izmešu daudzumu. Kurš gan nav dzirdējis, ka videi draudzīga rīcība būtu nelidot ar lidmašīnu, bet skaidrs arī, ka mūsdienās cilvēks neatteiksies no aviācijas, un zinot visas priekšrocības, ko sniedz iespēja ātri pārvietoties, vai tas maz būtu vajadzīgs. Taču nav šaubu, ka lidošanu vajag padarīt pēc iespējas draudzīgāku mūsu planētai. Bet vai ir iespējams lidot videi draudzīgi un kas tiek darīts, lai samazinātu aviācijas radītos kaitīgos siltumnīcefekta gāzu izmešus, raidījumā Zināmais nezināmajā skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags un lidojumu operāciju inženieris Edmunds Poruks.

Kā putni lidojot taupa resursus un neapmaldās?

Putna spārns ir daudz sarežģītāks nekā lidmašīnai, atzīst ornitologs Latvijas ornitoloģijas biedrības valdes priekšsēdētājs Viesturs Ķerus. Viņš skaidro, kā putni lidojot taupa resursus un neapmaldās.

Lidotājiem tāpat kā peldētājiem svarīga ir plūdlīnijas forma – šaurāka priekšpuse un aizmugure un paplašināts viduklis. Tas tika ņemts vērā senatnē, konstruējot lidaparātus. Tāpat avio inženieri iedvesnojās no putna spārnu un astes formas. Taču kā paši putni izmanto dabas dotās īpašības, kas tiem palīdz noturēties gaisā?