Pirmdiena, 2024. gada 25. novembris

Vārda diena: Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

2021. gadā pieaugusi Latvijas Radio tirgus daļa

Latvijas Radio kanālu klausīšanās laika daļa 2021. gadā veidoja 37,93%, kas ir par 2,75% vairāk, nekā 2020. gadā, liecina jaunākie Kantar auditorijas pētījuma dati. Nemainīgi klausītākā radiostacija Latvijā ir Latvijas Radio 2 gan pēc tirgus daļas (19,6%), gan dienā sasniegtās auditorijas (vairāk nekā 220 tūkstoši klausītāju). Kopumā Latvijas Radio kanālu saturu klausās aptuveni 775 tūkstoši cilvēku nedēļā.

 

„Jaunākie dati par radio klausītājiem 2021. gadā uzrāda pozitīvu tendenci – sabiedrisko radio klausās ilgāk! Tās pērn bijušas vidēji ir 3,62 stundas dienā. Globālās konkurences apstākļos par cilvēku uzmanību tas, manuprāt, ir ļoti labs sasniegums. Tam, visticamāk, ir vairāki izskaidrojumi, tomēr pieļauju, ka liela loma tajā ir būtiskām izmaiņām Latvijas Radio saturā. Mūsu klausītāji ir pamanījuši, ka Latvijas Radio saturs iet līdzi laikam, kļūst dinamiskāks un daudzveidīgāks. Pērn esam būtiski spēcinājuši gan pētnieciskās un analītiskās žurnālistikas, gan reģionālā un dzīvesstila saturu. Jauni un interesanti raidījumi top arī šogad. Turklāt dezinformācijas un sociālo tīklu burbuļu laikmetā klausītājs novērtē objektīvu un neatkarīgu informāciju. Tas ir augsts  novērtējums, vislielākais paldies par to gan klausītājiem, gan satura veidotājiem,” uzsver Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne.

 

Jaunākie Kantar dati liecina, ka 2021. gadā klausītākā radiostacija Latvijā nemainīgi ir latviešu populārās mūzikas kanāls Latvijas Radio 2 ar 19,6% klausīšanās laika daļu, nedēļā sasniedzot 450 tūkstošus klausītāju. Raidstaciju TOP3, vērtējot pēc klausīšanās laika daļas, trešo vietu ieņem informatīvi analītiskā programma Latvijas Radio 1 ar 9,8% tirgus daļu un 321 tūkstoti klausītāju nedēļā.

 

Mazākumtautību valodās raidošā Latvijas Radio 4 – Doma laukums sasniegtā nedēļas auditorija ir 167 tūkstoši klausītāju ar 4,84% klausīšanās laika daļu. Jauniešu multimediālās platformas Latvijas Radio 5 – Pieci.lv nedēļas auditorija bijusi 158 tūkstoši klausītāju (2,8% klausīšanās laika daļa), Latvijas radio 3 – Klasika 91 tūkstotis (0,8%), savukārt Latvijas Radio 6 – NABA 30 tūkstoši (0,1%).

 

Latvijas Radio ir lielākais programmu producents Latvijā.  Radio veido piecas programmas: Latvijas Radio 1 (trešais klausītākais kanāls Latvijā), Latvijas Radio 2 (visklausītākā radio stacija Latvijā), Latvijas Radio 3 – Klasika (vienīgais klasiskās mūzikas kanāls Latvijā), Latvijas Radio 4 – Doma laukums (kanāls mazākumtautību valodās), jauniešu multimediālā platforma Latvijas Radio 5 – Pieci.lv. Tāpat Latvijas Radio retranslē Latvijas Radio 6 – NABA. Latvijas Radio saturs pēc pieprasījuma pieejams arī podkāstu straumēšanas vietnēs. Tur atrodami vairāk nekā 130 dažādi raidījumi, kas pielāgoti raidierakstu formātam. Tāpat pieejami vairāki oriģinālpodkāsti, kas primāri veidoti digitālajai audio videi.

 

Papildu informācijai:

Liene Pālēna

Latvijas Radio

Galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: 26104145

E-pasts: liene.palena@latvijasradio.lv