Latvijā ar katru gadu alkohola patēriņš tikai pieaug. Pērn vidēji viens cilvēks izdzēra teju 13 litrus tīra alkohola.

Ieva Rikveile, Gulbenes iedzīvotāja: „Mērķis bija viens – apskatīties akcijas, izrēķināt, ko varēs, ko nevarēs nopirkt, kurā brīdī varēs lepnāk, kurā varbūt nē. Esi gatavs aizņemties, gatavs iet vairāk strādāt, gatavs darīt jebko, lai dabūtu. Kā kārtīgam dzērājam.”

No alkohola atkarīgam cilvēkam gan piekļuve dzērieniem, gan arī to reklāmas ir spēcīgs stimuls.

Ilze Maksima, narkoloģe: „Alkohola pieejamība ir diezgan brīva un uzmācīga. Man nav saprotams, kāpēc veikalā pretim čipsiem atrodas viskija pudeles.”

Lai gan statistikas dati rāda, ka no alkoholisma Latvijā cieš ievērojams skaits iedzīvotāju, Saeimā ikviens likuma grozījums, kas skar alkohola apriti vai reklāmu, saskaras ar spēcīgu nozares lobiju.

Elēna Zviedre, Veselības ministrijas Veselības veicināšanas un atkarību profilakses nodaļas vecākā eksperte: „Pretestība ir gana augsta. Jāpatur prātā, ka industrijas galvenais mērķis ir nopelnīt. Tas jau nav nekāds noslēpums.”

Cik spēcīgs Latvijā ir alkohola ražotāju, izplatītāju un tirgotāju lobijs un cik caurskatāma ir lobija ietekme uz politiķiem, kuri lemj par nozari, vērtējam Atvērto failu pusstundā.