Benzīns ar augstu sēra saturu, kuru Eiropā kā degvielu pārdot ir aizliegts, no Apvienotās Karalistes naftas pārstrādes rūpnīcām caur Eiropas sajaukšanas iekārtām nonāk līdz Nigērijai, kur tas izraisa smagu gaisa piesārņojuma krīzi.
Otonje Ivorima, Lagosas iedzīvotāja: „Viņi mūs nogalina lēnām. Tas ir ilgtermiņa efekts.”
Netīrās degvielas eksporta ķēdes daļa ir arī Latvija.
Džesa Staufenberga, žurnāliste no pētnieciskās žurnālistikas organizācijas „Source Material”: „Mēs redzam, ka kuģi no Apvienotās Karalistes ienāca Ventspils ostā Latvijā, un tas notika diezgan drīz pēc Beļģijas aizlieguma.”
Kamēr Nīderlande un Beļģija šādu toksiskās degvielas eksportu uz Āfriku ir aizliegusi, mūsu valsts šādu soli negrasās spert.
Viktors Valainis, ekonomikas ministrs (Zaļo un Zemnieku savienība): „Ja mūsu ražotāji spēj piedāvāt kaut ko konkurētspējīgu un Āfrikas valstis ir gatavas to iegādāties, tad es neredzu iemeslu, kādēļ šeit kaut ko mainītu.”
Kādēļ Latvija ir daļa no ražošanas ķēdes degvielai, kas Āfrikā izraisa pamatīgu gaisa piesārņojumu, pētām Atvērto failu pusstundā.
* Raidījums ir daļa no starptautiska pētījuma, kurā "Atvērtie faili" piedalās kopā ar pētnieciskās žurnālistikas organizāciju "SourceMaterial" no Lielbritānijas.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X