Mūsu speciālās izglītības darbības principi ir radīti pirms pusgadsimta un paši nozarē strādājošie nenoliedz, ka tie ir novecojuši.

Nellija Repina, Latvijas Autisma apvienības aktīviste: „Tur ir vairāki milzīgi trūkumi.”

Lai gan speciālās izglītības programmām jānodrošina bērniem papildu atbalsts, realitātē tās drīzāk kalpo kā vārti uz nošķirtu izglītību, nevis iekļaujošu vidi.

Līga, mamma bērnam ar speciālām vajadzībām: „Morāli iespaidoja, ka mums ir tikai viena izvēle. Tikai viena izvēle – speciālā skola, kur turpināt.”

Valsts kontrole pirms pāris gadiem revīzijā atklāja būtiskus trūkumus speciālās izglītības jomā, taču atbildīgā ministrija tos novērš gausi.

Olga Ozola, IZM Izglītības departamenta direktora vietniece iekļaujošas izglītības jautājumos: „Tas jādara maziem solīšiem, nevis lielu blīkšķi!”

Atvērto failu pusstundā pētām, vai mācību iestādes, speciālisti un valsts institūcijas strādā bērnu vislabākajās interesēs?