Latvijas lauku ciemos cilvēki bieži dzīvo izolēti – autobusi kursē reti un pakalpojumi ir desmitiem kilometru tālu. Apmierināt ikdienas vajadzības ir izaicinājums un arī vieglāk nepaliek. No nākamā gada pieaugs ne tikai biļešu cenas reģionālajos vilcienu un autobusu maršrutos, bet saruks arī reisu skaits.
Ļena, Salnavas iedzīvotāja: „Labi, ka mums ir Vaļa – glābējzvans vienmēr! Jāpiezvana un jāpaprasa, vai varētu aizvest.”
Lai sasniegtu Eiropas Savienības klimata mērķus un pārietu uz videi draudzīgāku transportu, tuvākajos gados dārgāka paliks arī degviela.
Maksis Apinis, vides eksperts un biedrības „Zaļā brīvība” vadītājs: „Ja dalībvalstis nespēs samazināt emisijas, un tad vienkārši tās kvotas nebūs pietiekami daudz, lai nosegtu tās emisijas, tad cena pieaugs.”
Tā kā tas apgrūtinās mazaizsargātās mājsaimniecības, tad Eiropas Savienībā ir radīts speciāls Sociālā klimata fonds. Taču Latvijā ierēdņi šo plānu ir radījuši steigā un nav līdz galam pārdomājuši.
Jānis Irbe, Klimata un enerģētikas ministrijas parlamentārais sekretārs: „Jums visiem būs iespēja vēl nākt ar priekšlikumiem!”
Šajā Atvērto failu pusstundā pētām, vai šovasar valdības pieņemtais Latvijas Sociālā klimata fonda plāns sasniegs tos, kuriem tas visvairāk nepieciešams – mazaizsargātos iedzīvotājus?
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X