Dizainere, rotu māksliniece Anna Fanigina radījusi vienu no pasaulē atpazīstamiem Latvijas zīmoliem „Verba”. Zīmola nosaukums aizgūts no latīņu „verba” – „vārds”, jo zīmola pirmās kolekcijas iedvesmas avots bija Romas kultūras autoru spārnoti izteicieni latīniski, kas tika iestrādāti rotu dizainā, pavadīja tās nēsātāju. Pērkot rotu, mēs visbiežāk pērkam iedvesmu, ar to saistīto stāstu. Annas Faniginas rotu kolekciju stāsti raidījumā Augstāk par zemi.

Laiks tagad tāds - no vienas pašizolācijas pēc ceļojuma otrā. Oktobra sākumā Anna Fanigina atkal devās uz Itāliju, jo viņas darbs, broša ar nosaukumu "Transeo" (no latīņu - “es šķērsoju, eju cauri”), īpaši darināta Venēcijas Dizaina nedēļas ietvaros rīkotajam konkursam "Venezia Selection," bija iekļuvusi finālā, kas nozīmēja dalību starptautiskā izstādē, līdzās rotu māksliniekiem no Taivānas, Čehijas, Lielbritānijas, tika rīkotas arī tikšanās ar dizaineriem.

Broša "Transeo", tās foto, tāpat kā citu šai sarunā pieminēto rotu attēlus varat meklēt internetā, aprakstīta kā “Simbolisks lidojums caur senas un nesenas pagātnes slāņiem, kas attīra no veciem zaudējumiem un apdāvina ar jaunas atklāsmes gaismu. Kustīga straume “sakausē” saplaisājušo realitātes stiklu, iznes esošās telpas “dārgakmeņus” citos krastos un veido jaunu, vibrējošu koncentrisku ritmu".

Šajā gadu simtenī tapušajā rotā māksliniece iekausējusi citu - pagājušā gadsimta vidū tapušu brošu.

Dalība Venēcijas Dizaina nedēļā Annai Faniginai atnesusi arī uzvaru, Instrumenta "Design" konferences ietvaros rīkotajā konkursā. Konkursa uzdevums bija radīt juveliermākslas un rotu dizaina objektus, iedvesmojoties no arheoloģiskiem eksponātiem, kas atrodas Itālijas muzejos un arheoloģiskajos krājumos. Anna Fanigina stāsta, cik tuvu bijusi senās Romas Pompeju tuvumā celto villu freskās attēlotajām spārnotajām būtnēm, kas arī deva iedvesmu auskaru kolekcijai “skaidrs, ka esi dieviete”, šī rinda aizgūta no Ovīdija “Metamorfozēm”.

Uzvara konkursā nozīmē, ka šie darbi nākamgad tiks izstādīti vienā no Nacionāliem Arheoloģiskiem muzejiem Itālijā.

Anda Buševica viesojos zīmola "Verba" darbnīcā Grīziņkalnā, funkcionālisma stilā celtā iekšpagalma ēkā, kurā, kā Anna Fanigina pa ceļam pastāsta, reiz atradušās Rīgas kinostudijas tehniskās darbnīcas. Ir svētdiena, darbnīcā esam mēs divatā. Un jāatzīstas, ka man ir maza saprašana par rotu dizainera darbu.

Annas Faniginas biogrāfija daudzējādā ziņā patiesi jau iepriekš bijusi it kā iezīmēta. Viņa neslēpj, ka ir krieviete, ikdienā ērtāk viņai lietot nevis to latīņu – latviešu vārdnīcu, kas atradās Viļa Lāča Valsts biliotēkā Krišjāņa Barona ielā, bet gan latīņu – krievu. Arī darbnīcā pie sienām ir vārdi – citāti no krievu klasikas – Antona Pavloviča Čehova. Tā dzīvošana starp kultūrām…

Anna Fanigina ir dzimusi Bulgārijā, Sofijā. Un arī rotu dizaineres darbs nav nācis pašsaprotami, pēc Rīgas Lietišķās mākslas vidusskolas metālapstrādes nodaļas absolvēšanas viņa vispirms ieguva bakalaura grādu matemātikā Latvijas Universitātē.