Jette Loona Hermanis ir performanču māksliniece un horeogrāfe. Latviešu valodu izmanto savos iestudējumos, taču viņas mākslinieces karjera vairāk saistīta ar Igauniju. Nesen Baltijas Drāmas foruma ietvaros Rīgā bija iespēja redzēt Kanuti Gildi Saal teātra izrādi “Ēdenes detaļa”, kura pagājušajā gadā novērtēta ar Igaunijas Teātra dejas balvu, kā arī izrādi “Malleus Maleficarum”, ko veidojusi starptautiska aktieru komanda Ivetas Poles režijā. Jette Loona Hermanis darbojas arī performanču žanrā, šobrīd Rīgas Mākslas telpā skatāma MAREROLS’s izstāde “Pētījums: neredzamie vingrinājumi”.

Jette Loona brīdina jau pirms sarunas, ka reizēm viņai ir grūti savas domas noformulēt latviski. Latviešu valodu Jette izmanto savos iestudējumos, taču mākslinieces karjera vairāk saistīta ar Igauniju. Arī izrādē “Ēdenes detaļa” viņa runā latviski, un Jettes Loonas Hermanis atrašanās starp valodām šķiet intriģējoša arī radošās darbības kontekstā. Šādā fiziskā teātrī, izpratne par kuru Latvijā palēnām tikai dzimst, valoda, runa tiek izmantota atšķirīgi nekā dramatiskā teātrī. Šeit ne tik svarīgs ir pateiktā saturs, cik balss kā ķermeniska izpausme, un arī katrā valodā tas ir atšķirīgi.

Jette Loona Hermanis nesen pabeigusi Amsterdamā „ SNDO – School of New Dance Development”, “Ēdenes detaļa” kopā ar kursabiedru Johanu Rosenbergu bija abu pirmais darbs pēc studiju beigšanas, atgriešanās Tallinā.