Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Audio saturs bērnu audzināšanā un izglītības procesā - vai bilžu un video laikmetā tam vēl ir vieta? Latvijas Radio dzimšanas dienā Ģimenes studijā diskutējam par iespējām audio saturam dzīvot savu otro dzīvi arī mūsu bērnu ikdienā. Raidījuma viešņas: Ādažu brīvās Valdorfa skolas skolotāju kolēģijas vadītāja, latviešu valodas skolotāja, arī izglītības uzņēmuma "Lielvārds" autore Inga Zemīte, Rīgas Strazdumuižas vidusskolas attīstības centra direktora vietniece mācību darbā Sarmīte Rozīte, izglītības psiholoģe, matemātikas skolotāju un arī privātskolotāju ar ilggadēju pieredzi Dace Bērziņa.
Katrs no mums bērnībā noteikti ir noklausījies vismaz vienu pasaku audio formātā, sekojot līdzi saturam un ļaujot iztēlē atdzīvinātu pasaku tēlus. Vai šāds izstāstīts saturs joprojām ir saistošs arī mūsdienu bērniem un vai tas var būt ne tikai izklaidējošs, bet arī izzinošs?
Ierakstam uzklausām 11.klases skolnieci Alisi Maiju Samsoni, kurai ir disleksijas, kas sagādā lasīšanas grūtības. Viņa dalās pieredzē, kā izmanto audiogrāmatas. Par audiogrāmatu pieejamību stāsta Latvijas Nacionālās bibliotēkas Audiovizuālā krājuma vadītāja Zane Grosa. Par portālā LSM.lv. pieejamo audio saturu bērniem stāsta LSM Bērnistabas redaktore Ināra Antiņa.
Latvijās Radio no šodienas, 1. novembra piedāvā pasakas, ko ielasījuši Latvijas hokeja izlases hokejisti.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
Kā to nosaka autortiesību 22.1 pants, pielāgoto literatūru drīkst saņemt šādas personu grupas:
1) ir neredzīga;
2) ir ar redzes traucējumiem, kuru dēļ tā nespēj lasīt rakstu darbus tādā pašā mērā kā persona bez šādiem traucējumiem un kurus nevar mazināt tā, lai panāktu tādu redzes funkciju, kas ir līdzvērtīga tādu personu redzes funkcijai, kurām nav šādu traucējumu;
3) ir ar uztveres traucējumiem vai citādām lasīšanas grūtībām, kuru dēļ tā nespēj lasīt rakstu darbus līdzvērtīgi personām bez šādiem traucējumiem;
4) fizisku traucējumu dēļ nespēj noturēt grāmatu, rīkoties ar to, fokusēt skatienu vai kustināt acis tādā mērā, kāds parasti būtu nepieciešams lasīšanai.
Persona reģistrējoties bibliotēkā ar savu parakstu apliecina, ka atbilst kādai no šīm kategorijām, un uzņemas par to atbildību.
Aicinām visus, kam ir nepieciešama pielāgotā literatūra, kļūt par Latvijas Neredzīgo bibliotēkas lasītājiem un izmantot platformu BALSS elektroniskai audiogrāmatu saņemšanai neizejot no mājām!
https://neredzigobiblioteka.lv/
http s://balss.neredzigobiblioteka.lv/
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X