Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Mācību gadam noslēdzoties, vecākiem būs iespēja novērtēt savu bērnu izaugsmi un skolā sasniegto, kas gala atzīmē ierakstīts liecībā. Kā uztvert un analizēt sava skolēna mācību sasniegumus, ja tie nav tik augsti, kā cerēts. Vai vecākiem jāmeklē iespējas motivēt bērnu, vai jāpārliek atbildība uz paša skolēna pleciem? Raidījumā Ģimenes studija analizē Rīgas Stradiņa universitātes asociētā profesore, psihoterapeite Sandra Mihailova, Jaunciema pamatskolas direktores vietniece, skolotāja, Mot trenere Anna Zaula un kognitīvi biheiviorālā psihoterapeite, bērnu un jauniešu shēmas terapijas speciāliste apmācībā Gunita Kleinberga.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
Es nevaru spriest par elitārajām skolām, kurās mācās valdības-varas un bagātnieku bērni. Tajās ar likumu ir nostiprināts stabils finansējums un materiālā bāze un tur ir citas problēmas. Daudz smalkākas kā nabago skolās.
Lielpilsētu parastajās skolās klases ir pārpildītas. Bērniem, kopš mazotnes tiek audzināts - esi uzmanīgs, skaties , lai skolotājs tevi neapvaino, nepazemo, Netiek mācīts - esi uzmanīgs, uzvedies pieklājīgi, netraucē stundas, cieni klasesbiedrus un skolotāju. Līdz ar to, šādās klasēs nodrošināt mācību stundas nav viegli. Tā audzināts bērns nespēj būt empātisks, viņš nesaprot, ka klasē ir 30 bērni un ka vismaz liela daļa no tiem vēlas mācīties, nevis dauzīties, Ka skolotāja ir dusmīga nevis tāpēc, ka kāds patīk vairāk, bet ka kāds regulāri traucē stundu, mācību procesu gan viņai - skolotājai, gan bērniem, gan galu galā pašam.
Un es šeit nemaz nepieskaros pie citas nabago skolu problēmas - iekļaujošās klases bez atbalsta personāla. Patiesībā tas ir noziegums pret iekļaujamo bērnu un pret viņa klasesbiedriem.
Un vēl - skolās kļūst populāri, t.i. izplatīti 5 min starpbrīži. Lai nebūtu skolotājiem jāmaksā par darbu starpbrīžos. Kur speciālistu, kur pašu bērnu, kur vecāku vērtējums par to, kā šāda situācija ietekmē bērnus, viņu kongnitīvās spējas un fiziskos spēkus? Kādam "tankam" jābūt skolotājam,lai tā strādātu, jo īpaši pamatskolas un vidusskolas klasēs. Kā ar klašu telpu vēdināšanu? Pa kuru laiku skolotājam risināt visas tās attiecību problēmas, par kurām sūdzās vecāki, ka skolotājiem viss esot vienalga?
Tāpēc šāda saruna, kurā kundzes atkal drebina tikai nezinošos, neiejūtīgos un protams, slinkos skolotājus neko nedod sabiedrības sapratnei par labu izglītību, par labu visu!!! pašsajūtu izglītības iestādēs , par savstarpējām attiecībām, par demokrātisku un stabilu un drošu vidi. Ko dos sabiedrībai bērns, kurš no mazotnes audzināts, ka tikai viņš ir svarīgs, ka tikai viņam ir tiesības, ka tikai citiem ir pienākumi, ka skolotājs ir sliktais ?
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X