Latvijas izglītības iestādēs risinās Ekoskolu nedēļa. Tās laikā skolās notiks interaktīvi izglītojoši pasākumi, kuru mērķis ir piedāvāt risinājumus globālu problēmu risināšanā ar vietēja mēroga rīcībām. Šī gada tematiskie virzieni ir klimata pārmaiņas, bioloģiskās daudzveidības saglabāšana un aprites ekonomikas principu ieviešana mūsu ikdienā. Kā skolas aktualizē šos jautājums arī Covid-19 pandēmijas apstākļos, analizējam Ģimenes studijā.

Vides Izglītības fonda Ekoskolu Rīcības dienu kampaņas koordinatore Agnese Lorence stāsta, ka Ekoskolu rīcībās nedēļas sauklis šogad ir “Labie darbi planētai”. Un rīcības nedēļa piedalīsies 150 skolas.

Skolas ir aicinātas apkopot līdzšinējos labos darbus jau vairāku gadu garumā, kas veikti vai ko īsteno ikdienā, lai dzīve būtu videi draudzīgāka.

Viena problēma ir pārtikas atkritumi skolās. Tāpēc vairākas skolās bērni paši var servēt sev pusdienas, izvērtējot, cik daudz apēdīs un tā samazina atkritumus.

Agnese Lorence norāda, ka atkritumi ir milzīga problēma un skolas daudz dara, lai samazinātu atkritumu daudzumu. Viens ir šķirot jau radītos atkritumus, bet būtiski ir arī patērēt mazāk resursus. Piemēram, papīru lieto tik ilgi, kamēr to vien var praktiski izmantot. Tāpat skolas īsteno silto džemperu dienu – telpā samazinot temperatūru, tā taupot resursus. Vēl skolas mudina gan skolēnus, gan skolotājus doties uz skolu kājām vai ar velosipēdu, kas ir videi draudzīgāk.

Siguldas pirmsskolas izglītības iestādes “Ieviņa” vadītājas vietniece izglītības jomā Ilze Rence, Pļaviņu novada ģimnāzijas pedagoģe Ingrīda Bērziņa un šīs skolas 12. klases skolniece Viviana Nikaļuka un Ventspils Pārventas pamatskolas bioloģijas un vēstures skolotāja Ilze Korna atklāj, kā šogad iesaistīsies Ekoskolu rīcības dienās un kas jau paveikts iepriekšējos gados.