Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Tikai pusei skolēnu ir sabalansēts mācību režīms, bet gandrīz trešdaļa skolēnu ir pārslogoti, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas un fonda "Plecs" īstenotā pilotprojekta "EMU skola" rezultāti. Secināts, ka bieži stresu izjūt skolēni ar labām sekmēm, bet nereti viņu emocionālās grūtības gan skolotāji, gan vecāki pamana novēloti. Kas ir EMU skola un kā tā var palīdzēt agrīni pamanīt skolēnu emocionālās problēmas, stāstām Ģimenes studijā. Skaidro un iepazīstina kustības “Plecs” vadītājs Jānis Erts, Pusaudžu psihoterapijas centra vadītājs, bērnu psihoterapijas speciālists Nils Sakss Konstantinovs un Liepājas Raiņa 6.vidusskola direktors Kārlis Strautiņš. Viņa vadītā skolā bija viena no 15, kas pavasarī iesaistījās pilotprojektā. Ierakstā par līdzdalību proejtā stāsta arī šīs skolas skolotāja Sigita Stefana un skolniece Liene.

Jānis Erts norāda, ka bērna sniegumu skolā būtiski ietekmē viņa emocionālās grūtības. Strādājot ikdienā, "Plecs" saskaras ar to, ka nav ne jausmas par to, kā ir ar bērnu emociju uzvedību grūtībām klases, skolas, pašvaldības, valsts līmenī. 

Skolotājam bez atbalsta instrumentiem ikdienā nav iespējams sekot līdzi un arī pamanīt visu bērnu, ar kuriem strādā, emociomālās grūtības.

"Vislielākās riska grupas ir bērni ar mācību grūtībām, otra lielākā riska grupa, pat lielākā, kā rāda pilotprojekta pieredze, ir teicamnieki. Viņam ir labas atzīmēs, viņš piedalās un viņam tikai krauj virsū," norāda Jānis Erts. "Spējam ieraudzīt, ka tam, kuram ar atzīmēm viss ir kārtībā, ir emociju pārslodze, ka no teicamnieka kļūsti par nesavaldīgu, sāk runāt pretī un visi pārsteigti."

Nils Saks Konstantinovs skaidro, ka rīks darbojas līdzīgi kā termometrs. Tas ir jauns digitālais skrīnings, kas palīdz izmērīt psihoemocionālās veselības līmeni. Lai noskaidrotu skolēna psihoemocionālo līmeni, anketu aizpilda gan pats skolēns, gan skolotājs, gan vecāki.