Kā ikdienā ieviest veselīgas ēšanas un ātras maltīšu gatavošanas paradumus arī tām ģimenēm, kur maltīšu gatavošana ir izaicinājums. Ģimenes studijā atbildi meklējam kopā ar vecākiem, kuri gatavo mājās, un uztura speciālistiem. Pieredzē dalās uztura speciāliste Baiba Grīnberga, mammas Inga Kalniņa un Saiva Pekuse, kā arī tētis Kristaps Eglītis.

  • Gatavot veselīgi mājās ne vienmēr nozīmē ilgu laiku pavadīt virtuvē. Tāpat veselīgs ēdiens nenozīmē, ka tajā ir daudz sastāvdaļu. Baiba Grīnberga iesaka izmantot jau konservētos dārzeņus. Saiva Pekuse vairāk izmanto saldētus dārzeņus.
  • Inga Kalniņa iesaka pagatavot zaļās pupiņas ar šalotes sīpolu mērci, pievieno rīvētu cieto sieru un bekona šķēli.
  • Risoto vienkāršai pagatavošanai vajadzētu sīpolu vai puravu, risoto rīsus, buljonu, var arī no kubiciņa pagatavot. Klāt var pielikt sviestu vai krējumu, vai rīvētu sieru.
  • Saiva Pekuse iesaka sagriezt ķirbi gabaliņos un likt uz pannas kopā ar saldētu papriku. Zem vāka sautējot gatavs apmēram 7 minūtēs. Var pievienot iepriekšējā dienā pagatavotu malto gaļu.
  • Kristaps Eglītis iesaka ņemt vērā, ka mums sezonālas ēdienkartes pieejamas. Tagad, ziemā, vairāk gribas siltu ēdienu – risoto, zupas, sautējumus. Viņš iesaka pameklēt receptes, kaut reizi nedēļā veltīt vairāk laika gatavošanai un eksperimentēt.

Vecāku ieteikumi ātrai ēdiena gatavošanai mājās

Ieva Roze iesaka. Ātri un vienkārši: Lavaša maize ar ceptu vistas fileju, ledus salāti, tomāti, gurķu-sinepju salāti un drusku krēmsiers.

Antra iesaka. Maniem mazbērniem garšo burkānu-zirnīšu sautējums. Mazā ūdens daudzumā sautē burkānu gabaliņus, pēc brītiņa pieliek zaļos zirnīšus, pielej mazliet saldo krējumu. Garšīgi!

Zaiga iesaka. Man ļoti patīk gatavot, arī pēc iespējas katru dienu svaigu. Taisu sagataves nākošajai dienai, kad vakariņas jau paēstas. Piemēram, gaļas buljona zupu sāku vārīt vakar gandrīz gatavu, šodien likšu pārējās sastāvdaļas. Otrs: kopā ar bērniem samizojam kartupeļus, burkānus, sīpolus, visu, ko liksim klāt, saliekam kastītēs, liekam ledusskapī, nākošajā dienā atliek tikai sagriezt un samest jau gandrīz gatavajā buljonā. Un nekas pa vienu nakti dārzeņiem ledusskapī nenotiek. Parasti plānoju visai nedēļai un jau pāris gadus šis variants darbojas!

Kika iesaka. Mūsu ātrā recepte ir lielās pankūkas. Cepam nevis visas uzreiz, bet katrs var izvēlēties, ko ielikt iekšā. Topā ir pankūkas ar šokolādi un sāļo sviestu. Kad pankūka apgriezta, uzlieku 3 gabaliņus šokolādi un piciņu sāļā sviesta. Katru gabaliņu izsmērē pa pankūku un aizloka ciet. Sāļajai versijai var likt iekšā rīvētu sieru, vai iesist olu + sāls, pipari (jāpagaida, kad ola apvelkas un apliek balta, tad var locīt pankūku ciet). Garšos tiem, kam patīk vēršacis.

Mairita iesaka. Konservētus turku zirņus noskalo sietiņā, liek uz pannas un apcep sviestā. Pārber ar rīvētu sieru un zaļumiem.