Vai pandēmija ietekmēs arī bērnudārza vecāko grupu audzēkņu sagatavotību skolai un kā vecākiem pašiem motivēt un mācīties kopā ar saviem pirmsskolniekiem, interesējamies Ģimenes studijā.

Latvijas Montessori asociācijas valdes priekšsēdētāja, pirmsskolas izglītības iestādes “Pērļu māja” vadītāja Zane Baltgaile uzskata, mācībām atslēgas vārdi ir vide un rutīna. Bērnudārzā jau visa vide mudina darīt - apgūt mācīties, citādi ir mājās.

"Paskatīties, vai vide mājās ir mācību procesu veicinoša. Varbūt ir vērts iekārtot atsevišķu mācību stūrīti, izlikt lietas, kas būtu procesu atbalstošas un piesaistītu bērna uzmanību," norāda Zane Baltgaile. "Otrs rutīna – bērnudārzā bērns zina, ka no pulksten 9 līdz pusdivpadsmitiem ir mācību cikls, kurā viņš dara darbiņus.

Tieši tāpat vajadzētu būt mājas vidē, kad ir noteikts laiks, kad to dari. Nevis kad mamma vai tētis pēkšņi izdomā - tu neesi mācījies burtus, tagad, kad ierauts citā procesā."

Ropažu novada vidusskolas Direktores vietniece izglītības jomā pirmsskolā Elīna Damme piekrīt, ka vide ir svarīgs faktors. 

"Otrs paskatīties, kā mēs rādām bērnam, kā mācāmies. Nevis hops! tagad to darīsim, bet kopā ar interesi, caur rotaļu, spēlēm, dažādām aktivitātēm," vērtē Elīna Damme.

Viņa min jau laiku laikos pārbaudītu vērtību, kaut kur braucot vai dodoties, saukt vārdus, kas sākas ar kādu konkrētu burtu. Tā ne tikai paplašina vārdu krājumu, bet arī radīsies daudz kopīgu jautājumu, kurus vecāki nosauc, bet bērns vēl nezina.

Izglītības psiholoģe Sanita Mende aicina neradīt situāciju, kad bērns jūtas spiests mācīties, jo mēs neviens ar prieku neapgūstam to, ko jūtamies spiesti darīt. 

"Ja bērns redzēs, ka tētis sēž pie datora, mamma kaut ko dara telefonā, visi ir  nodarbināti ar kaut kādām interesantām lietām, ir naivi domāt, ka viņš ar lielu entuziasmu gribēs apgūt burtiņus vai rēķināt. Tādēļ ir ļoti svarīgs vecāku piemērs," atzīst Sanita Mende.

Raidījuma viešņas arī atgādina, ka vecākiem nevajadzētu pārāk satraukties, ka bērns sešu gadu vecumā vēl nelasa. Sešu gadu vecumā lasīt nav absolūta norma, jo tā ir sarežģīta māka.