Pandēmijas krīze pasaulē un Latvijā no skolas soliem padzinusi teju visus tajos līdz šim sēdošos, tomēr mācības, mācīšanās un mācīšana nebeidzas, process turpinās, ir spiests mainīties. Tā kā tagad mācības nereti notiek vecākiem klātesot un ar pedagogiem sadarbojoties, nevilšus nākas vērot un spriest, kādas ir mūsu katra stiprās puses, kas, iespējams, pietrūkst, ko neprotam un nesaprotam. Gribas ticēt, ka vēlme pēc laba skolotāja ir katra skolēna un viņa vecāku vērtību skalas augšgalā, un šobrīd domāt par to, kāds ir labs skolotājs, esam spiesti jo sevišķi intensīvi.

Pedagoģijas profesionāļu trūkums, nepietiekams finansiālais novērtējums, novecošanās un izsīkums ir tikai daži no faktoriem, kas neļauj ne vecākiem, ne pašiem pedagogiem, ne atbildīgajiem ierēdņiem ieslīgt apmierinātībā un pieņemt, ka Latvijas izglītības sistēmā viss ir vislabākajā kārtībā. Kā aizpildīt vairākus simtus pedagogu vakanču un kādam jābūt labam mūsdienu skolotājam? Vai pietiekamu skolotāju skaitu skolās var nodrošināt tādas iniciatīvas kā „Iespējamā misija” un nu jau arī jaunā skolotāju sagatavošanas programma „Mācītspēks”, kas sola gada laikā skolās ievest 100 labus un izcilus jaunus pedagogus?

To, kāds ir labs skolotājs, vērtē nodibinājuma “Iespējamā misija” valdes priekšsēdētājs Kārlis Kravis, Rīgas pilsētas sākumskolas direktore, projekta „Skola 2030" vecākā eksperte Solvita Lazdiņa un biedrības “Vecāki par labāku izglītību” pārstāve Maija Āboliņa.

Kārlis Kravis, kā arī Latvijas Universitātes docente, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Skolotājs” direktore Ieva Margeviča-Grīnberga, Daugavpils Universitātes topošās 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Skolotājs” direktore Eridiana Oļehnoviča un Liepājas Uiniversitātes topošās 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Skolotājs” direktore Helēna Vecenāne iepazīstina, kā top jaunā skolotāju sagatavošanas programma „Mācītspēks”, ko tā piedāvās tiem, kas vēlēsies mācīties un kāds no projekta varētu būt guvums skolēniem un skolām.