Bērnam interešu izglītība palīdz attīstīt disciplīnu un laika plānošanu, prasmes, iespējas spodrināt kādu talantu, tikai jāpajautā pašam bērnam, kādu pulciņu viņš vēlas apmeklēt, nevis to izlemj vecāki. Tas ir viens no komentāriem, atbildot uz Ģimenes studijas jautājumu sociālo tīklu lietotājiem, vai bērnam obligāti paralēli skolai vai bērnudārzam vajadzētu apmeklēt kādu pulciņu. 90% atbilžu liecina - jā, noteikti. Bet kā izvēlēties bērnam piemērotāko pulciņu, ko darīt, ja bērns nevēlas apmeklēt nevienu pulciņu - doties, sportot, dejot, zīmēt vai kā citādi lietderīgi pavadīt laiku, un vai jāpierunā un jāspiež bērnu turpināt apmeklēt mūzikas, mākslas un sporta skolu, ja to vairs kategoriski nevēlas darīt, interesējamies Ģimenes studijā. Diskutē un vecāku pieredzes stāstus analizē Izglītības psiholoģe skolā un pirmsskolā Lolita Dāldere, bērnu un jauniešu centra “Laimīte” direktore Aiva Sarma un direktores vietnieks, galda hokeja treneris Edgars Caics, Ādažu mākslas un mūzikas skolas direktore un pedagoģe Kristīne Savicka.

Vērtējot mammas stāstu par savu piecgadnieci par to, vai jāpierunā bērns apmeklēt nodarbības, Aiva Sarma atzīst, ka "ir jāatrod līdzsvars, lai bērnam patīk, lai deg acis, un vecāki apmierināti. Tur ir jāpiepūlas, nevar tā, ar pirmo pulciņu domāt, ka viss būs kārtībā. Ir atsevišķi gadījumi gan mūzikā, gan sportā, bet ne vienmēr. Jāļauj bērnam meklēt".

Kristīne Savicka mudina meklēt, kur bērnam deg acis, piecgadnieku nevajadzētu spiest, bet runājot par mācībām mūzikas skolā, viņa atzīst, ka lūzuma punkts kādā brīdī pienāk ikvienam. To viņa saka arī no savas pieredzes.  tas ir mūzikas skolā.

"Jebkuram mūzikas skolas audzēknim, es pati esmu pabeigusi mūzikas skolu, brālis, māsa, mēs esam tam izgājuši cauri, agri vai vēlu lūzuma punkts ir pilnīgi ikvienam," atzīst Kristīne Savicka.

"Tad ir jautājums par to, kā tikt ārā, vai tā ir nodaļas maiņa, vai instrumenta maiņa, vai pedagoga maiņa. Jāskatās indivuduāli, kas šim bērnam nepieciešams, lai to pārvarētu. Tas, ka "lūzumi" būs un jāpieslēdzas vecākiem, ir skaidrs. Tajā brīdī jāsaslēdzas trīsstūrim bērns, pedagogs vecāks, lai saprastu, mēs spiežam vai kaut ko mainām."

Arī Edgars Caics interešu izglītībā mudina vairāk bērniem ļaut izmēģināt un pamēģināt dažādus piedāvājumus.

"Aicinātu visus vecāku, lai arī ko bērns darītu, lai arī kā darītu, ar konkursiem vai bez, lepoties ar savu bērnu. Lepoties un atbalstīt," bilst Kristīne Savicka.