Jautājums, vai ir objektīvi iespējams novērtē skolēnu zināšanas vienmēr bjis aktuāls. Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbinieki norāda, ka pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis vecāku sūdzību skaits par vērtēšanu skolā. Piemēram, par to, ka ieraksts žurnālā "nav vērtējuma" tiek pārvērsts par nesekmīgu atzīmi, par skolēnu tiesībām labot vērtējumus, kas viņus neapmierina, par to, ka atzīmes tiek izliktas subjektīvi, atkarībā no skolotāja patikas vai nepatikas pret skolēnu.

Izglītības un zinātnes ministrija lēmusi sakārto šo, nosakot objektīvus vērtēšanas kritērijus, kuri būtu saistoši visām skolām. Līdz marta beigām darba grupai jāizstrādā izmaiņas valdības noteikumos, lai panāktu, ka katra skolēna atzīme ir pamatota ar noteiktiem un objektīviem vērtēšanas kritērijiem. Kādas izmaiņas sagaidāmas un vai iespējami objektīvi un pamatoti vērtēšanas kritēriji, skaidrojam Ģimenes studijā. Diskutē Skola 2030 mācību satura izstrādes vadītājs Pāvels Pestovs, Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse, Alsungas pamatskolas direktore Undīne Priedoliņa un vēstures skolotājs Cēsu Jaunās skolas direktors, Cēsu novada domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētājs Ivo Rode.