Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Lai katrs skolēns Latvijā saņemtu augstvērtīgu izglītību, tostarp mācību procesā nepieciešamo atbalstu, tiks ieviesta izglītības kvalitātes monitoringa sistēma. Ko tā paredzēs un kāpēc nepietiek ar jau esošajām, kas it kā ierauga katra skolēna un arī pedagoga individuālās vajadzības?
Ģimenes studijā analizē Edīte Kanaviņa, izglītības ministres padomniece, Malgožata Raščevska, Latvijas Universitātes profesore emeritus, vadošā pētniece, Helēna Vilkosta, Juglas vidusskolas direktore, un Inga Vanaga, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja.
Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā var lasīt, kā izglītības kvalitātes monitoringa sistēma paredz darbu četros izglītības kvalitātes noteikšanai būtiskos virzienos, proti, individuālā skolēnu snieguma novērtējumu un atbalstu, regulārus skolēnu un pedagogu labbūtības mērījumus, praktisku rīku un izglītības datu pieejamības nodrošināšanu sabiedrībai, kā arī izglītības jomas profesionāļu datu pratības stiprināšanu. Lai īstenotu šos mērķus, tuvāko piecu gadu laikā iecerēts tērēt vairāk nekā 20 miljonus eiro. Kritiski par projekta dārdzību un arī lietderību ir gan politiķi, gan arī nozarē strādājošie, tostarp, piemēram, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība, un arodbiedrības vārdā nosūtīta vēstule valsts priekšstāvjiem ar lūgumu apturēt šo projektu un vismaz daļu paredzētās naudas novirzīt kvalitatīvu obligāto mācību līdzekļu iegādei.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (8)
Un tā gadiem viens un tas pats. Kanaviņas kundzes runātais man jau šķiet, kā tāda sātana runa- viņai saka vienu, viņa omulīgi smaidīdama citu - pacieties -ellē, vai debesīs labāki būs. Mēs te turpināsim pētīt un runāt, bet tu vergs -strādā.
Noteikti ir skolotāji, kuri var apliecinātm , ka vārdiem skolotāja labbūtība ir segums, bet manā un ļoti daudzu manu kolēģu gadījumā tā ir ciniska , ļauna ņirgāšanās. Nedomāju, ka kāda ierēdne vai politiķe būtu tik stulba, ka to nesaprot.
IZM ierēdņi kā tanks virza savus argumentus, ka lūk, skolotājam nav personalizēta attieksme, un žurnāliste nepajautā, kā monitorings to nodrošinās ? Skolotājiem jāsēž garās sanāksmēs, jāklausās 10x dzirdētas lekcijas, cik svarīgi ir skaidri un saproti definēt sasniedzamo rezultātu, tad pārliecināties, kā tas ir sasniegts. Kāpēc tāds pats uzstādījums nav pret IZM ierēdņiem, pret koalīcijas politikiem, kuri atbalsta šo ārprātu?
Nav jābrauc uz kādām Latvijas vai Rīgas nomales skolām, lai redzētu, ka jau šobrīd valsts nespēj nodrošināt elementāro finansējumu elementāras izglītības kvalitātes nodrošināšanai.
Konkrēti - ir ieviesta ar likumu iekļaujošā izglītība, bet tās nodrošināšanai nav pat minimālā nodrošinājuma. Vaina tiek likta uz skolotājiem, Par 5 min starpbrīžiem , par BAC un citu ierēdņu nespēju atbalstīt skolotājus šādās situācijās tiek noklusēts.
IZM mājas lapā ir Veselības inspekcijas noteikumi par telpu vēdināšanu. Sakiet, kā tos var reāli ievērot , ja ir 5 min strabrīži?
Vai vecāki ir informēti, ka jo daudzas stundas viņu bērni pavada nevēdinātās telpās, sēž augumiem nepiemērotos solos un mācās no skolotāja stāstītā un video rādītā ?
Kāpēc klusē partijas, prezidents, tiesībsargs, vecāku organizācijas, eksperti?
Jo cer turpināt uzdzīvot haosā ? Cer turpināt izcelties ar skolotāju kritiku un galu galā iekosties notriekšanai paredzētajos 28 miljonos?
Vai skolotāji izdomāja jauno , greizo un klibo vērtēšanas sistēmu, jeb tomēr ierēdņi?
Kam vajadzīgi jauni ierēdņu ieteikumi, secinājumi, nākotnes vīzijas, jau finansējuma jau šobrīd nav pašama elementārākajam?
Meklējiet Skolotājus ar degsmi acīs. Bez tiem nu nekādi.
Man pašam bija situācija, kad nomainījās ģeogrāfijas skolotāja es no teicamnieka ģeogrāfijā pārvērtos par viduvēju skolnieku šajā priekšmetā..
Būdams skolnieks tālajos 90.tajos es katram savam klasesbiedram bez mākslīgā intelekta palīdzības varēju pateikt katra klasesbiedra stiprās un ne tik stiprās puses!
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X