Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Daļa vecāku un skolēnu aicina atcelt plānotās izmaiņas skolēnu vērtēšanās procesā, kas paredz, ka pārbaudījumos iegūtais vērtējams vairs nav labojams. Savukārt vismaz 10 000 balsu portālā manabalss.lv savākusi divu 12. klases skolnieču rosinātā iniciatīva, lai skolēns drīkstētu katrā mācību priekšmetā uzlabot vairāk par vienu atzīmi. Vai vecāku un skolēnu balsis ir sadzirdējuši izglītības procesu plānotāji? Ģimenes studijā diskutē Rīgas 72. vidusskolas direktors Pāvels Pestovs, Carnikavas pamatskolas direktors Raivis Pauls, Ādažu vidusskolas direktore Solvita Vasiļevska un Valsts izglītības satura centra Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina.

Pilnveidotais mācību saturs un pieeja paredz arī mainīt skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību, un, kā uzsver jaunās sistēmas ieviesēji, lai nodrošinātu labākas mācīšanās iespējas un taisnīgāku snieguma novērtējumu ikvienam skolēnam un audzēknim. Tomēr daļa skolēnu un viņu vecāki izsaka neapmierinātību ar pārmaiņām, galvenokārt iebilstot pret paredzēto, ka pārbaudījumos iegūtais vērtējums vairs nav labojams.

Ierakstā uzklausām Paulu Gļebu un Vendiju Unu Magoni, Rīgas 64. vidusskolas 12. klases skolnieces, kuras ir iniciatīvas autores. Viņas iebilst pret jauno vērtēšanas sistēmu.

Pamatojot savu aicinājumu, meitenes raksta: "Jau šobrīd ir nepatika no skolēnu puses un sašutums no vecāku puses, jo bērnu atzīmes neuzlabojas, bet gan tieši pretēji – krītas. Jauniešu vidū pieaug pārbaudes darbu kavēšana, jo tie nejūtas pietiekami sagatavoti un uztraucas par iespējamo atzīmi, kuru pēc tam nevarēs labot. Skolēni pauž nepatiku, jo šāda sistēma nepalīdz kļūt motivētākiem, bet gan rada lielākus pārdzīvojumus un satraukumu."