Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


"OpenAI" un akadēmiskais godīgums. Vai un kā pedagogi var novērst plaģiātismu skolēnu un studentu darbos, laikā, kad mākslīgais intelekts pieejams teju ikvienam? Par mākslīgā intelekta līdzdalību mācību un studiju procesā Ģimenes studijā diskutē Rīgas Stradiņa universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centra vadītāja Nora Jansone-Ratinika, Rīgas Tehniskās universitātes Mākslīgā intelekta un sistēmu inženierijas katedras docents, mākslīgā intelekta pētnieks Ēvalds Urtāns un Latvijas Universitātes Mākslīgā intelekta laboratorijas vadošais pētnieks profesors Guntis Bārzdiņš.

Raidījumā apspriežam aktuālu tēmu par mākslīgā intelekta ietekme uz izglītības procesu. Mākslīgais intelekts jau sen ir kļuvusi par vienu no visstraujāk attīstītajām tehnoloģijām, un tā ir atstājusi iespaidu uz daudzām jomām, tostarp arī izglītību. Mēs aplūkosim, kā mākslīgais intelekts var būt palīgs skolotājiem un skolēniem, bet arī apspriedīs iespējamās bažas par to izmantošanu.

Varētu teikt citāta beigas, jo tieši šādu raidījumu ievadu piedāvāja programmatūra "ChatGPT", mākslīgā intelekta rīks, kuram lūdzu uzrakstīt ievadu radio raidījumam par mākslīgā intelekta ietekmi uz izglītības procesu. 

Raidījumā runājam par mākslīgo intelektu un akadēmisko godīgumu gan skolas, gan augstskolu līmenī. Vai un kā pedagogi varēs novērst plaģiātismu skolēnu un studentu darbos laikā, kad dažādi mākslīgā intelekta rīki ir pieejami teju ikvienam. Raidījuma viesi arī skaidro, kā darbojas dažādas programmatūras jeb mākslīgā intelekta rīki, kas ģenerē tekstus vai palīdzi risināt uzdevumus.