Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Matemātikas trauksme veidojas bērniem, kuriem nav tik labi rezultāti šajā priekšmetā. Viņi nav sapratuši uzdoto, skaidroto, līdz rezultātā var veidoties bailes apgūt mācību priekšmetu. Vai matemātikas trauksme ir pēdējā laika tendence, vai tā bijusi jau agrāk, tik par to nav runāts, Ģimenes studijā analizē Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pirmsskolas un sākumskolas izglītības nodaļas vadītāja, asociētā profesore Ineta Helmane, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes profesore attīstības psiholoģijā Anika Miltuze un Limbažu Valsts ģimnāzijas direktore, arī matemātikas skolotāja Gunta Lāce.

Ierakstā uzklāusām Ierakstā Natālijas Draudziņas vidusskolas 12.klases skolēnus.

Skolēnu trauksme, mācoties matemātiku, negatīvi ietekmē sasniegumus šajā mācību priekšmetā, liecina Ekonomikas sadarbības un attīstības organizācijas Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas "PIZA 2022" pirmie rezultāti. Latvijas skolēnu trauksmes indeksa vidējā vērtība ir augstāka par vidējo citās valstīs, kuras piedalījās šajā pētījumā. Vēl piebilde - tieši par situāciju Latvijā, mācoties matemātiku, vismazāk uztraucas valsts ģimnāziju skolēni, bet pārējo skolu skolēniem satraukuma līmenis praktiski neatšķiras. Kas tad īsti ir matemātikas trauksme un kā to pārvarēt?