Pandēmijas ietekmē daudziem pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem šobrīd pieaug tā sauktais ekrāna laiks. Vai tas, ka, skatoties multenes, var ātri un viegli apgūt svešvalodu, ir mīts vai patiesība, interesējamies Ģimenes studijā.

"Īstā atbilde būtu nē," atzīst Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docente Evija Latkovska, kura māca angļu valodas pasniegšanu jaunajiem pedagogiem.

Viņa skaidro, ka multeņu skatīšanās daudz var palīdzēt iemācīties uztvert informāciju, bet, ja valodu nelieto, "tad ar runāšanu un vēl jo vairāk  rakstīšanu, kas vēl joprojām nav atcelta no valodas zināšanām un prasmēm, lai varētu teikt, ka esam kompetenti valodas lietotāji, ar to gluži multenes nepalīdzēs".

Mācību centra “Skrivanek” metodiķe un valodas pasniedzēja Tatjana Pafrāte atzīst, ka viņas prakse rāda, ka tā ir patiesība, - bērni var apgūt valodu, skatoties multiplikācijas filmas. Strādājot ar jauniešiem viņa jūt, ka viņi brīvi runā, patērējot audiovizuālo saturu viņi iemācās brīvi sarunāties, bet nav rakstu prasmes.

Rīgas Starptautiskās skolas skolotāja un klases audzinātāja Aija Zandberga vērtē, ka filmas var palīdzēt, bet viņa māca valodu caur darbību, kur bērns sajūt valodu. Bērnam ir svarīgi redzēt valodas pielietojumu. Tagad ir ir jārunā par ziemu un sniegu, nevis par vasaru, palmām un jūru.