Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Bērns piedzimst ar noteiktām temperamenta iezīmēm. Kā mūsdienās mainījies skatījums uz temperamenta izpausmēm un vai temperamentu iespējams mainīt ar audzināšanas metodēm? Kā vecākiem, arī audzinātājiem to izprast, lai pieņemtu bērnu tādu, kāds viņš ir - Ģimenes studijā saruna ar psiholoģijas doktori Diānu Zandi un Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Kamenīte” vadītājas vietnieci, RPIVA pasniedzēju docenti Ingu Stangaini.

Vecākiem un skolotājiem vajadzētu noskaņoties uz bērna novērošanu, vai kādas viņa reakcijas ir temperamenta iezīme, vai tomēr slikta uzvedība, kas ir audzināšanas problēma. Mums nav laika mierīgi pavērot savu bērnu kaut vai rotaļas laikā, lai saprastu viņa temperamenta iezīmes. Vecāku mieram ir milzīga nozīme, bet mums pašiem visu laiku ir jādarbojas.

Ja vecāki izveido bērnam optimālu vidi, izmantojot viņa spēku un nedaudz koriģējot vājās vietas, tad bērns izmanto savas spējas labākajā veidā. Ja vecāki iet pret bērna vajadzībām, tad diemžēl var attīstīties sliktais.

Nav grūto bērnu, bet ir nesaderība. Skolotājai, mammai vai tētim ir grūti pieņemt, ka bērns ir citāds. Aktīvam vecākam ir grūti pieņemt stabilu un mierīgu bērnu. Vai arī pretēji mierīgiem vecākiem ir grūti pieņemt, ka bērns ir ļoti impulsīvs, nespēj ilgstoši nomierināties. Jāmācās bērns pieņemt tāds, kāds viņš ir.

Temperaments ir jānodala tā, ka bērns ir neaudzināts un viņam nav robežu. Protams, jāņem vērā, ka ir bērni, kuriem veselības stāvokļa dēļ ir grūti iekļauties.