Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Diskusija par otrās svešvalodas mācīšanu Latvijas skolās ar īpašu kaismi uzvirmoja pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Tagad ir nolemts, ka drīzumā, tas ir, no 2026. gada 1.septembra, krievu valoda no Latvijas mācību iestādēm kā otrā svešvaloda pazudīs. Šoreiz ne par to. Taču jautājums, kā mācām tās pārējās – vācu, spāņu, franču vai vēl citas otrās svešvalodas, savu aktualitāti nezaudē. Kādā līmenī skolēni apgūst šīs valodas, vai šī mācību priekšmeta apguves kvalitātei tiek sekots un kāpēc vispār otrā svešvaloda Latvijas skolās ir jāmācās obligāti?
Ģimenes studijā analizē Valsts izglītības attīstības āaģentūras Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina un valsts metodiķe vācu valodā Anita Lazdāne, Latvijas Universitātes Pedagoģijas zinātņu un psiholoģijas fakultātes asociētā profesore Ieva Margeviča-Grinberga, Vācu valodas skolotāju asociācijas pārstāve, Rīgas Valsts vācu ģimzāzijas skolotāja Anita Jonasta un Grobiņas vidusskolas direktores vietniece Santa Karule.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
Kāda runātāja apgalvoja, ka strādā diferencēti - ar , vienkāršoti sakot, - labākajiem un sliktākajiem. To var izdarīt, ja ir mazas grupas un nav iekļaujamie skolēni. Ja klasēs ir liels skolēnu skaits, ja ir uzvedības problēmas, tad praktiski ir ļoti grūti novadīt stundu ar sasniegtu rezultātu, kur nu vēl strādāt diferencēti. Zaudētāji ir skolēni, kuri vēlas čakli mācīties.
Es kā skolotāja varu vien turpināt šausmināties par šiem iekļaujamajiem skolēniem. Daži ir vienkārši neadekvāti paši un vecāki , parasti mammas, ir vēl neadekvātākas. Es kā skolotāja to ārprātu esmu spiesta klusi norīt, jo neviens to negrasās risināt. Izglītībai jābūt iekļaujošai, labi, bet tad tam ir jānodrošina apstākļi. Šobrīd problēma ir uzgrūsta skolotājiem, it kā viņu profesionalitāti nosaka tas, vai var iemācīt skolēnu ar diagnozi vai nē . Vēroju, ka ir gana daudz skolotāju, kuri mīļā miera labad tādiem saliek zemāko sekmīgo vērtējumu un sūta tālāk. Bet problēma paliek. Tā nav regulēta. Jā un tādu slimu bērnu skaits tikai pieaugs, bet risinājuma nav.
Manā skolā "izkrīt" samērā daudz mācībstundu dažādu ārpusskolas pasākumu dēļ. Un atkal - stundu skaits samazinās, bet apgūstamās vielas daudzums nē. Kas vainīgs - skolotājs . Ne jau sistēma.
Arī ģ. studijas raidījumā skan idejas, ka nevajag uzdot mājasdarbus. Kā var iemācīt vārdu krājumu, ja skolēni nemācās vārdiņus? Ja stunda ir 40 min formāli, bet caurmērā 35 min, ja skolēnu veselība pasliktinās, ja vide paliek neveselīga - nevēdinātas telpas, nepiemēroti soli, tehnika, kas karas ....
Par mācibu metodēm un par kursiem - maz labu vārdu pateikšu. Tas ir no gadījuma uz gadījumu.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X