Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Saeima virza likuma grozījumus, kas liedz līdz 9. klasei mācīties tālmācībā. 6. martā šie grozījumi atbalstīti pirmajā lasījumā, tikmēr portālā "manabalss.lv" savākti vairāk nekā 12 000 parakstu, lai attālinātās mācības arī turpmāk būtu pieejamas visu vecumu skolēniem. Kāpēc šāda iniciatīva no likumdevēju puses un ar kādiem pretargumentiem klajā nāk vecāki, kuru bērni mācās tālmācībā, un arī paši tālmācības pārstāvji?
Par to spriežam Ģimenes studijā ar Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieci Kristīni Niedri-Latheri, attiecīgas iniciatīvas portālā "manabalss.lv" autori Janu Koroļovu, kas ir mamma bērnam, kurš mācās tālmācībā, Ādažu vidusskolas direktori Solvitu Vasiļevsku, kā arī ar Rīgas Tālmācības vidusskolas direktoru Edgaru Grīni.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (5)
Bet - mans profesionālais viedoklis ir, ka tālmācība lielākajai daļai skolēnu ir nelabvēlīga, vispārējo attīstību traucējoša. Jo skola nav tikai zināšanu līmenis. Skola ir dzīves mācība, kura katram būs jāiziet un jo ātrāk to izdarīs, jo labāk.
Manupārt, vārds mobings tiek lietots vietā un nevietā. Visbiežāk es novēroju, ka tie, kuri sūdzās par mobingu paši labprāt sit citiem apsaukā citus un pat pret skolotāju izturas ar necieņu. Un kādā brīdī ir jāprot veidot attiecības gan ar skolotājiem, gan skolēniem.
Šodien aizvietoju kolēģi. Pirmoreiz biju šajā 4. klasē. Viens skolēns paziņoja pašā stundas sākumā, ka viņam riebjoties visi skolotāji. Un visu atlikušo stundu viņš ākstījās un dauzījās un es biju spiesta draudēt ar sociālo pedagogu. Uz mirkli miers, pēc tam atkal kratās pats un aiztiek citus. Mācību darbā nepiedalās. Es biju atvieglota,kad stunda beidzās. Domāju, ka pārējiem 24 skolēniem es nenovadīju tik labu mācībstundu kā būtu varējusi novadīt, ja tas zēns manī neradītu trauksmi un nesadalītu manu uzmanību.
Jā un es arī domāju pieteikties kādā tālmācibas skolā par skolotāju, jo ...
domāju, ka tā mobinga skandināšana lielā mērā ir gan vispārējā vardarbības līmeņa pieaugums sabiedrībā, gan sistemātiskās problēmas izglītības sistēmā un to nerisināšana.
Tāpat, vai tiek ņemts vērā, ka tālmācību nereti izvēlas bērni, kuri klātienes skolās ir cietuši no mobinga un pāriet uz tālmācību jau ar zināšanu robiem, jo klātienes vidē nespēja pilnvērtīgi mācīties – tādējādi arī šie gadījumi automātiski “velk uz leju” tālmācības rādītājus?
Ņemot vērā iepriekš minētos faktorus, vai vispār ir pamatoti runāt par “kvalitāti” tikai eksāmenu rezultātu griezumā?
Ja runājam par 'kvalitāti' – kāpēc pēkšņi centralizēto eksāmenu rezultāti tiek izmantoti kā kvalitātes rādītājs, ja Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā norādītie labas skolas kvalitātes kritēriji neietver eksāmenu rezultātus? (Avots: https://www.izm.gov.lv/lv/jaunums/izm-informa tivaja-zinojuma-define-labas-skolas-kvalitates -kriterijus)
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X