Ģimenes studijā saruna par pieklājību un pieklājības mācīšanu bērniem. Vai tas tikai ģimenes ieguldījums, izaudzināt pieklājīgu bērnu, vai savu artavu šai ziņā var dot arī skola un bērnudārzs un kā to ietekmē vide, kurā dzīvojam, raidījumā vērtē etiķetes eksperte Irma Kalniņa, Rīgas Starptautiskās skolas angļu valodas un sociālo zinību skolotāja un „Iespējamās misijas” absolvente Līga Grundšteine, Imantas vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Ginta Revizore un Rīgas Āgenskalna pirmsskolas skolotāja Karīna Āboltiņa.

Raksturojot pieklājīgu bērnu, jāņem vērā viņa vecums un vide, no kuras viņš nāk. Svarīgi, lai pieklājība nebūtu bērnam uzspīlēta lieta, lai tas nāktu bērnam dabiski un tā būtu ikdiena. Bērns mēnesī var komunicēt ar apmēram 22 cilvēkiem.

"Bērnam var būt grūtības komunicēt ar visiem 22 pieklājīgi," atzīst Irma Kalniņa.

pedagoģes norāda, ka ikdienas steigā arī pašiem vecākiem aizmirstas elementāra pieklājība. Viņi ir tik steidzīgi, ka pat nepasaka labrīt, tikai iestumj bērnu grupiņā. Ja audzinātājas to atgādina, reakcija mēdz būt dažāda.

Sabiedrība iztēlojas, ka bērnam visu iemācīs izglītības iestādes. Pieaugušie gaida, ka bērns būs pieklājīgs, ka palaidīs apsēsties, sveicināsies un mācēs uzvesties pie galda, bet bieži aizmirstam par sevi kā pieaugušo, kas rāda piemēru. Pieaugušais bieži ir tas, kurš aizmirst visas šīs normas un bērns redz, ka var arī citādi.

"Nesasveicināšanās  ir milzīgs apvainojums, arī tad, ja cilvēku šodien esi redzējis jau vairākas reizes," stāsta Vaira Avota, 3 un 5 gadus vecu bērnu mamma, kura ar vīru dzīvo Meksikā. Viņa dalās ar Ģimenes studiju savos novērojumos, cik liela nozīme pieklājībai ir šīs valsts iedzīvotāju ikdienā.