Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Skolēnu vecāki ik pa laikam saņem anketas, kuras aicina vērtēt bērnu emocionālo stāvokli un labbūtību skolā, klasē un vispār. Kāda šādām aptaujām jēga, vai tās jāaizpilda tikai ķeksīša pēc. Uz vecāku jautājumiem Ģimenes studijā atbild šo anketu izstrādātāji un ieviesēji. Skaidro Rīgas Valda Zālīša sākumskolas direktore Elita Rītere, klīniskais psihologs Edmunds Vanags, Pārresoru koordinācijas departamenta konsultante, Agrīnā preventīvā atbalsta sistēmas bērnu attīstībai ieviešanas koordinatore, pārrauga arī KiVa programmas ieviešanu Latvijā Sigita Sniķere un Latvijas Pašvaldību savienības padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
Piemēram, es varu šausmināties par gēla nagiem meitenēm - viņas nevar parakstīt, nevar normali kustināt pirkstus.
Šausminos par bērnu lopiskošanos skolās - proti - koridori ir piemētāti ar tukšām pudelēm, skārdenēm, iesaiņojumiem. Kādus lopus mēs audzinām, kāpēc? Kāpēc skolotāji nedrīkst aizrādīt un "traumēt" bērnus, lai uzņemas atbildību par savu rīcību?
Tā pati Jeļena Brokāne pārmet,. ka latviešu valodu ir pretīgi mācīties, bet viņas meita žurnālos stāsta, kā cītīgi un neatlaidīgi, ar mizlīgu pašdisciplīnu apguvusi gan ķīmiju, gan fiziku, gan visas mārlketinga utt. zinības.
Tad kādu izglītību mēs gribam - vienkāršotu , debilizējošu, jeb tomēr attīstošu?
Tad ir iespējams kaut jel ko sasniegt bez grūtībām, bez disciplīnas? Skolēns iet uz treniņu, tur esošā disciplīna, uzdevumi, izturības un pacietības pārbaude der, bet skolas mācību stundās neder. Tur vajag tikai izklaidi un vieglumu un jautrību,
Ir vajadzīgākas nopietnākas , dziļākas sarunas. Un vajag ne tikai tos teoretizētājus, kurus es priekš sevis dēvēju par terorizētājiem, bet arī praktiskā darba darītājus.
Ja valstī ir tik milzīga sociālā nevienlīdzība, ja bērni to jūt un izjūt jau no vismazākajām dienām, tad kādas runas, kādi eksperti to novērsīs?
Ja skolā ir 30 bērnu klase, ja skolotājs ir viens ar visiem kodu, diagnozes jeb iekļaujamajiem bērniem, tad par kādu labbūtibu var būt runa?
Nesen klausījos Olas sarunas, kurās režisors Ēķis - kārtējais mazizglītotais, pats to atzīst, bet steidzas vainot , ka skolotāji vainīgi - dusmīgi, atpalikuši, bez jaunas metodoloģijas.
Kad jūs pieķersieties pamatproblēmai - iekļaujamo bērnu un atbalsta personāla trūkums? Kāpēc nu jau gadu desmitiem netiek šī problēma risināta? Kāpēc nav risinājuma par mobilo ierīču lietošanas ierobežojumiem skolā? Kāpēc netiek risināti jautājumi par veselīga ēdiena, smēķēšanas, 5 min starpbrīžu utt. problēmām? Kur ir sabiedrībai pieejami nu jau miljonos apmaksātie pētījumi par mobinga cēloņiem? Kāpēc netiek aicināti studijā skolotāji, kuri ne tikai slapju muti slavē pastāvošo ne - kārtību, bet spēj izteikt pamatotu kritiku par to un savus priekšlikumus problēmu risināšanai
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X