Skolēniem laika kavēklis starpbrīžos šobrīd bieži ir rotaļāšanās ar "kendamu". Vai jaunu rotaļlietu parādīšanās ir atbalstāma skolā, vai tās apdraud vai tieši pretēji - veicina bērna attīstību un fizisko veselību, interesējamies Ģimenes studijā. Viedokli izsaka skolēni, skolu pārstātvji un eksperti. Raidījuma viesi: Patērētāju tiesību aizsardzības centra Preču un pakalpojumu uzraudzības departamenta direktore Linda Rinkule, „Brain Games” spēļu izstrādātājs un tētis Jānis Grunte, Valmieras Pārgaujas sākumskolas direktors Viktors Litaunieks un divi šīs skolas skolēni Patriks Viktors Bērziņš un Ričards Ļaksa, kas ir „kendamas” čempioni.

"Kendama" ir tradicionāla japāņu rotaļlieta - striķī iesieta bumbiņa, kas piestiprināta rokturim ar trim bļodiņām un smaili, uz kuras to uzķert. Pēdējā laikā šī rotaļlieta guvusi īpašu popularitāti Latvijas skolēnu vidū, taču vairākās skolās šo rotaļlietu aizliedz, jo, bērniem spēlējoties, ir iespēja traumēties.

Tajā pašā laikā šī rotaļlieta veicina dažādas prasmes – attīsta balansu, acu, roku un koordināciju, refleksu kustību. Lai to apgūtu atzīstamā līmenī, ir nepieciešama laiks, koncentrēšanās spējas, pacietība un radošums. Protams, spēlējoties, ir jābūt uzmanīgiem.

"Kendamas" spēlē ir nebeidzamas triku variācijas kā iesācējiem, tā pieredzējušiem spēlētājiem. Reizēm nākas trenēties stundām ilgi, lai apgūtu kādu triku. "Kendamu" var spēlēt kā pieaugušie, tā bērni.

Ierakstā mammas izsaka viedokli par aktualitātēm rotaļlietu jomā un konkrēti „kendamu”. Par šīs spēles spēlēšanu skolā viedokli izsaka Oskara Kalpaka Rīgas Tautas daiļamatu pamatskolas sociālā pedagoģe Nelda Gražule un Carnikavas pamatskolas direktore Aija Padkovska.