Runājot ar pedagogiem un bērnu vecākiem, domas par to, cik liela klase ir piemērota bērnam, lai viņš justos labi un iegūtu kvalitatīvu izglītību, atšķiras. Pedagogi nereti uzsver, ka mazāks skolēnu skaits klasē nodrošina iespēju strādāt, vairāk uzmanības pievēršot katram bērnam, savukārt pētījumi rāda, ka lielākas klases veicina konkurenci un mācību sasniegumus. Un vairāk bērnu klasē ļauj skolām piesaistīt kvalificētākus skolotājus. Kā salāgot pedagoģiskās intereses un ekonomiskās iespējas, diskutējam Ģimenes studijā. Raidījuma viesi: Skola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa, Rīgas 49.vidusskolas direktora vietniece mācību darbā Dzintra Krastiņa, portāla lsm.lv Vecāku un bērnu satura redaktore Ināra Antiņa un ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs.

Pētījums liecina, ka Latvijā ir vidēji 10 skolēni uz skolotāju, bet ir skolas, kur ir divi skolēni uz skolotāju. Latvijā šī proporcija kopā ar Grieķiju un Lietuvu ir viszemākā Eiropas Savienībā un arī skolotāja algas ir viszemākās, kas arī ietekmē skolotāja amata prestižu. Tāpēc ir problēma nodrošināt kvalitāti, skaidro Jānis Turlajs.